Şi am cântat la Cacica

Desigur, nici o ieşire, nici o plecare, nici un nimic nu există fără să fie ceva amuzant. Oricum a fost frumos, indiferent de gusturi.

Ne-am pus la somn, că dormisem la Mişu desigur, pe la ora 2 jumate dimineaţa. Asta fiind duminica dimineaţă. La cât trebuia să ne trezim?5, că la 6 plecam spre Cacica(jud Suceava). Dar de ce să ne trezim la 5, când puteam la 4.30? Aşa să ne bem şi noi cafelele liniştiţi. Sincer eu nu ştiu când am adormit, dar nici dacă am dormit. Când a sunat telefonul, amândoi eram de aia : aşa repede? Ce câcat bă!

Eu : îmi cad ochii în gură băi Mişule…..

Mişu : woaww… Bună dimineaţa !

Facem cafea şi ne aşezăm pe balcon la locul nostru. Nici unu nu avea chef de polemică. Gust din cafea… trebuia mai tare. Desfac un 3 în 1 şi îl amestec în cafea. Mişu face la fel. Gustul? Superb! Nu serios acuma. A ieşit un fel de shake. Nu a durat mult şi ne-am şi pus pe polemică. Lucruri inteligente de te dai cu capul de perete până treci dincolo.

Se face 6 jumate şi ne pregătim să plecăm. Când să ne încălţăm, sună domn profesor. Nu mai plecam la 6, ci 7. Perfect… şi ce zicea somnul ăla? Dar în fine, am mai aprins o ţigară.

Ora 7 dimineaţă(duminică)

Ne întâlnim cu profu.  Radem glumim, şi hai să punem sculele în maşină. Ah… era să uit. Nici eu, nici Mişu… n-am mâncat nimic. Până să ieşim din oraş, trecem pe la Şerban(pâine naşpa) să îmi cumpăr eu ceva pentru drum. Dar aia mi-a stricat orice speranţa; nu avea să schimbe 10 lei. Da chiar aşa? Îmi cumpără Mişu doi covrigi, după ce aia mă asigură că sunt proaspeţi. Pe dracu să îi ia de covrigi. Am ros o oră la ei.

În fine, plecăm spre Cacica. Drum lung şi oboseală acută. App, drumul E 85 e fain tare. De la Bacău nu am mai avut nici o treabă. Un mers fain şi plăcut.

După 2 ore de mers, somn din părţi, am oprit la un han undeva lângă Hanul Ancuţei să bem şi noi o altă cafea. Băi eu nu sunt zgârcit la bani, dar atunci când tu bagi preţuri de vai de p*** ta, cum dracu să nu mă enervez? În fine, imaginati-vă voi cât au însemnat 3 cafele la preţ, din moment ce cu banii ăia poţi cumpăra un pachet jumate de cafea bună şi să îţi faci 50 ;).

Pe la 12 jumate ajungem la intrare în Cacica. Fără permis de intrare nu aveai ce căuta. Doar pe jos, urcai şi gata. Poliţistul sare repede să ne repedă, dar noi scoatem in sictir permisul. Cu un gest de băiat cuminte, ne dă drumul şi ne arata unde trebuie să mergem. Vedete mă, ce dracu măsii? :))

Până să descărcăm sculele şi să facem proba de sunet trebuia să stăm. Că pe scena amplasată în faţa bisericii se ţinea liturghia. Bine, hai să bem un energizant. Aici e o chestie care ne-a amuzat teribil. Hai să vă pun în tema cu ce este acolo la Cacica. Acolo, în fiecare an de Adormirea Maicii Domnului(15 august), lumea se duce în pelerinaj. E o chestie catolică în cazul în care vă întrebaţi. Bun…

…şi intrăm în magazin să ne luăm energizante. Serios, eu totuşi zic că era la caterincă. Ce energizante aveau? Hell ! Am cumpărat 3 doze şi am ieşit afară. Uite aşa beam noi energizante cu dracu, la 10 metri de lumea care stătea la liturghie.

Despre biserica de la Cacica chiar nu am nimic de reproşat. Nu trebuie să crezi în ceva ca să îţi placă. O biserică poloneză făcută în cărămidă şi veche. Foarte foarte frumoasă. Ce am căutat eu acolo? Când întâlneşti oameni care merită, oameni care merită tot respectul pentru realizări pentru ce fel personalitate au, nu ai cum să refuzi. Am fost acolo să cânt impreună cu Mişu şi cei din corul bisericii catolice Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel . Chit că am ratat ARTmania, dar nu regret că am fost la Cacica. Nu regret, pentru că am experimentat ceva nou. Ştiu ce înseamnă un concert rock, dar un concert religios nu. Eh, am văzut ce înseamnă să cânţi un alt gen de muzică.

La ora 6 am avut prima cântare, la liturghie. A ieşit bine per total.

La Cacica mi-am bătut recordul în audienţă. Am cântat în faţa a 6000-7000 de oameni, sau cred că mă inşel. Cred că erau mai mulţi :).

La 11.30 am cântat iar… şi a ieşit SUPER! Am fost aplaudaţi, lăudaţi că a ieşit bine bine bine. După cântare am strâns tot şi am aranjat în maşină ca dimineaţă să nu mai avem treabă. La cât de obosit si rupt în gură eram, m-am imbătat de la o bere. Mi-am cumpărat o bere Stejar şi mi-am luat nani. Da da, ce mai nani. Am ingheţat in cort, am dormit aiurea, parcă pe scânduri….

Nu se mai pune că în acest moment sunt chior de somn… eu doar vreau să vina seara.

De la această scurtă plimbare :

– mi-am întărit convingerile în legătură cu ţiganii şi cocalarii. Ei sunt proştii pământului. De ce? Urla de manele în toată Cacica, să nu mai zic că în faţa bisericii, la caţiva zeci de metri, era amenajat un bâlci, ceva în gen bâlci în Nebuloasă. Nici măcar în timpul liturghiilor nu opreau. Eu nu zic acuma să inchizi şi să pleci acasă, dar e loc de pelerinaj şi respecţi. Aşa cum şi subsemnatul a putut să se abţină de la tâmpenii şi panaramă… doar aşa, în semn de respect, aşa puteţi să faceţi şi voi !

Zi-mi ce ai pe suflet !

