50×4 = 120

Azi m-am trezit de dimineaţă undeva pe la 11.

Chef de nimic, draci, somn în reprize de pe la 7. Nimic nu merge, clar, aşa e de fiecare dată.

Mă duc la baie să mă spăl şi eu ca tot omul. Dar pauză. Apa e un lux, aşa am ajuns să cred. În fiecare dimineaţă nu e apă. Trebuie să mă spăl din rezervă, cu presiunea de rigoare. Cum morţii mamelor voastre să închideţi apa? De ce dracu închideţi apa în fiecare dimineaţă. Sunteţi cretini? Acum am noroc că e cald afară şi se poate păstra apă în rezervor, dar la iarna ce dracu fac? Cretini de Oneşti, cretini cu idei tâmpite. Retarzi. Las că-ţi sparg eu geamu tovarăşe la maşină, şi apoi ţi-o spoiesc cu o căldare cu apă.

Bun, treacă meargă. Mă bag la laptop, intru pe ce mă interesează şi apare taicămiu. Oh…

Tata – Hai Andrei să mai completăm acolo la cv, că am omis ceva.

Damn! Zic hai. Am luat un cv la întors pe faţă şi pe dos, ca să mai completăm nişte paragrafe. A durat desigur, cv-ul lu tata nu e chiar un cv subţire. E mai gros decât al unui student care e plin cu hârţoage de voluntariat, cu care oricum nu are ce face. Dacă cu calificari şi dinalea mori de foame.

Vă daţi seama că nici de blog nici de nimic nu am mai avut chef după şi am plecat până la un unchi de al meu, să îi duc ceva. Acolo m-am luat repede cu o bere, câteva ţigări şi am terminat bâlciul. Pe la 2 aşa am ajuns acasă şi am zis să ma duc să schimb 50 de euro.

Tanti de la ghişeu m-a amuzat. Nu ştiu cine a învăţat-o pe ea şcoală.

Eu –  Doamnă, schimbaţi-mi şi mie 50 de euro!

Se uită aia la bacnotă, o verifică să nu fie falsă, nu calculează nimic şi îmi trânteşte pe tejghea 120 de ron. Stau şi mă uit la ea, aia la mine:

Doamna : Mai vrei ceva?

Eu : Da desigur. Un pahar cu apă, se poate? Normal că mai aştept ceva. Restu de bani.

Doamna : Păi nu mi-ai dat o bancnota de 50?

Eu : nici mai mult, nici mai puţin.

Doamna : Şi ţi-am dat 120 de ron. Atâta face!

De acuma se enervase femeia. O vedeam cu făcea spume, era prea cald nu de alta. Vă daţi seamă? Un spaţiu de 3/5 fără aer condiţionat, cu faţa spre soare?

Eu : Doamnă, vă rog să calculaţi să văd şi eu de unde suma asta. Euro e 4,18 lei. Cât face 4×5?

Doamna : măi băiete, eu ţi-am dat 120. Atâta face.

Stăteam şi mă uitam prin geam la proastă cum făcea gargara şi îmi futea şi ziua ‘superbă’, din cât mai era ea. Am scos telefonul, am făcut calculul şi i-am trântit telefonul prin gaura aia unde trage banii.

Eu : Cât face doamnă?

Femeia se uită, se încruntă, îmi pune telefonul înapoi, scoate calculatorul, calculează şi :

Doamna : Vai scuzele mele. Am crezut că mi-ai dat dolari.

Eu : Păi şi dolari dacă vă dădeam, tot nu dădea 120 de lei.

Doamna : Oh mă scuzi, nu ştiu unde mi-a fost capul. M-am mai şi răstit degeaba la tine. Poftim, face 209 lei.

În gândul meu, eşti bătuta în cap până la d-zeu şi înapoi. Ruptă în gură de orice. Căldura asta :)). Şi aşa, doamnă mi-a futut şi ce a mai rămas din ziua asta perfectă, aşa cum a fost ea de perfectă!

2 comments

  1. Amon Amon Amon… cand te inveti ca apa in Onesti este aur curat!.. argint viu.. :)) orice mai putin apa!

Zi-mi ce ai pe suflet !

