Fumatul – viciu sau plăcere

În acest articol aş vrea să abordez cumva cât mai bine acest subiect.

Fumatul este nociv, este extrem de nociv. Asta o simt pe pielea mea, mai ales în timpul unor răceli banale care se transformă în dezastre naturale.

Eu fumez de plăcere. Pot spune că este şi o ‘necesitate’, dar mai mult această plăcere o transformă in necesitate. Câţiva factori :

– Îmi stă cafeua în gât dacă nu trag o ţigară.

– Mie silă şi scârbă să stau la o masă în bar/restaurant/bodegă s.a. şi să nu fumez o ţigară.

– După ce mănânc, e musai să trag o ţigară. Mă simt extraordinar.

Asta e una din plăcerile mele.

Dar hai să o luăm pe partea cealaltă. Fumatul dăunează! Dăunează grav! Hai să nu luăm pozele de pe pachete, că nu se ajunge acolo, decât dacă fumezi ca boul Plugaru(2-3 pachete pe zi) mai mult timp, ci să luăm efectele imediate.

Estetic vorbind… ca fumător eşti naşpa. Părul se deteriorează, tenul îmbătrâneşte. Degetele de la măna cu care fumezi se îngălbenesc. Să nu mai pun la socoteală că la anumite persoane, extremităţile corpului întâmpină deteriorări.

Faci mişcare… Aici vei întâmpina o sumedenie de probleme. Prima faza e oboseala imediată. Oboseşti şi gâfâi ca un cal care a arat 3 hectare de pămînt în 3 ore. De exemplu eu, dacă mă duc acum să joc un fotbal, îmi ia undeva la o jumătate de oră să îmi fac ‘rodaju’.

Văd persoane care fumează 2-3 pachete pe zi. Eu chiar nu înţeleg faza asta. Se spune că cică ţigara te linişteşte. E un mit aiurea. Nu este aşa. Probabil îţi dă senzaţia de linişte, dar la mine nu merge. Probabil dacă aş trage 10 ţigări o dată, atunci aş cădea câteva minute. Da desigur, liniste :)).

Alte efecte : Dezvoltă celule cancerigene. Îţi mănâncă efectiv neuronii. Pierderi de memorie de scurtă durată. Flămânii tăi arată ca furnalele alea de Termo, aproape coxaţi.

Nu intru prea mult în amănunte, că nu le am cu anatomia şi efectele devastastatoare ale intruşilor. Dar zic aşa. Ţigara te distruge – psihic şi fizic.

Să nu mai spun că într-o relaţie, dacă doar unu din ei fumează, e grav! La sărut, practic săruţi o scrumieră. Miroşi a bodegă. Şi chiar nu aţi vrea să ştiţi cum miroase gura unui fumător dimineaţa când se trezeşte :).

Nu vreau să se înţeleagă asta : ‘uite bă, ăsta fumează şi ne dă nouă sfaturi’. Nu copilaşi, nu vă dau sfaturi. Doar vă pun în temă cu adevărul. Fumezi? Asta nu te face mai important şi nici mai deştept. Să nu mai spun că gaura financiară e cam mare. 11 ron(winston) X 30 de zile = 330. 

Tragem linie

Din toată chestia asta, eu încă fumez. Şi voi mai fuma, nu ştiu până când, dar voi mai fuma. Nu vreau să mi se zică, că bă, vezi că îţi face rău – sunt conştient de asta. Dacă sunt la o masă în restaurant, fumez, şi alături la o altă masă, se pun câţiva indivizi şi îmi cer să o sting că ei nu suportă fumul, atunci fac urât. Nu te-a invitat nimeni în acel restaurant. E pentru fumători, de aia m-am aşezat acolo. Du-te în altă parte, unde e pentru nefumători. Consider că e o tâmpenie.

Ce ţigări fumez? Winston lung(mai nou). 

Dacă văd un copchil de 11-12 ani că fumează, mă duc îi dau două peste cap să înghită ţigara. E de datoria mea, de cetăţean model să fac asta. Îmi ajut semenii :). 

2 comments

  1. Buna atitudine ! Nu lasa copiii sa fumeze !

    Iar tu esti tanar, si din cate scrii vad ca deja te distrug tigarile… Din felul in care ai scris.. nici mort nu m-as apuca de fumat :)) . Totusi sper sa ajungi cat mai repede la decizia corecta si sa te lasi de fumat!

    1. Mishu te sustine 🙂

Zi-mi ce ai pe suflet !

