Un beţiv la volan

Din seria întrebări fără răspunsuri.

Eu chiar nu înţeleg cum de cineva se urcă la volan beat. Nu pot să înţeleg. Oare ce gândesc unii oameni atunci când rupţi în gură de la atâta zeamă de cucută, se urcă la volan şi pleacă? Oare ei simt chemarea lui d-zeu mai mult decât o simţim noi, oamenii de rînd?

Luăm următorul scenariu.

Tu, Colea din Nimerenii de mijloc te urci în maşina personală. Nu contează ce maşină ai, important e că te urci în ea şi te îndrepţi spre discotecă, bar, club, ziua cuiva, petrecere ş.a.  Ajungi acolo şi te înfingi în băutură. Bei, bei până simţi că ceva de sub tine e şubred. Ai băut, eşti bine epavă, toată lumea te priveşte ca pe un învingător gunoi şi pleci. Normal, cu maşina personală. Eşti regele şoselelor şi te îndrepţi cu viteza fulgerului spre infinit. Loveşti pe cineva, sau loveşti o maşina din sens opus şi ai terminat treaba cu brio. De multe ori, tu trăieşti şi mor alţii. De ce trăieşti? Nici eu nu ştiu, aşta e norocul beţivanilor.

Şi ce urmează? Puşcărie, acolo la vâşcă să te frece alţii pentru ce ai făcut. Şi în momentele de luciditate ai să te dai cu capul de pereţi, pentru că realizezi că ai avut în mâna ta o viaţă, două, trei.

Acum să înţeleg şi eu. Care e farmecul de a conduce beat?

Înţeleg, te droghezi cu fel şi fel de substanţe şi conduci. Ai senzaţii extreme şi te crezi la Formula 1. Nici asta nu e recomandat, e mai periculos :)).

Dar beat? Eu dacă mă îmbăt, eu caut mereu un loc unde să dorm. Nu mă aventurez nicăieri, nici măcar ca simplu pieton. Cad dracu în stradă şi bag pe altu la puşcărie :).

Ştirile vuiesc de astfel de cazuri. Plus că am avut o amică, care şi-a găsit sfârşitul într-un astfel de accident. S-a urcat într-o maşină cu nişte prieteni. Şoferul având o stare de ebrietate excesivă, a reuşit să lipească la milimetru maşina de un pilon de pod. Miraculos şoferul a scăpat, iar ceilalţi trei au murit pe loc. Oare nu s-a gândit că pe scaunul din dreapta era logodnica lui? Cred că nu, dar are timp acum la puşcărie.

Aşa că dacă bei, tu, tu sau tu, fugi la somn. Sau cheamă un taxi să te ducă acasă. Maşina o găseşti dimineaţă acolo unde ai lasat-o. 

Zi-mi ce ai pe suflet !

