Europenizarea Matildei

Ieri în drum spre casă am prins un microbuz nu foarte plin şi m-am pus pe locul din spate la şofer. Pe partea dreaptă a maşinii erau doi, soţ şi soţie, trecuţi de 45 ani.

Nu o chema Matilda, am eu ceva cu numele ăsta. Numele de Matilda îmi conturează în minte o tărancă cu batic. Aşa că de aia :).

 Matilda : ‘uite!’

Tipu : ‘ce?’

Matilda : ‘România tot România rămâne. Cum să vezi păpuşoi în octombrie?’

Şoferul : ‘Da ce are doamnă?’ 

Matilda : ‘Păi în Italia nu mai vezi nimic pe câmp în octombrie.’ 

Şoferul : ‘păi s-a copt mai greu la noi. În Italia, lumea nu prea are pământuri ca la noi.’

Matilda : ‘Da, la noi au rămas numai ţărani.’

Tipu : ‘Taci că şi tu lucrai pământul!’

Matilda : ‘da, acum să-mi dai bani, că tot nu l-aş lucra. Şi ce? Eu nu am mai lucrat pământul  după 90’.

Matilda s-a europenizat. Da mă rog ce făceai tu după 90′? Din moment ce tu eşti din Brătila, şi mai mult ca sigur ai o bucată de pământ? Ai fost şi tu în Italia colo, la broscari şi ai văzut tu ce înseamna viaţă de doamnă. Aşa doamnă, păi de ce nu vă mutaţi acolo? Ce rost mai are să veniţi în România la tărani. În plus, ţi-ai jignit bărbatu în public, foarte frumos! 

2 comments

  1. Eternall · · Reply

    Trist, dar adevarat. Era o treaba ca romanu care se duce 1 luna in afara si vine innapoi si zice : ” como se zice aiciea la voi?”

Zi-mi ce ai pe suflet !

