Clasificarea idioţilor de autobuz

Merg rar cu autobuzul. Doar aşa când sunt lăsat în partea cealaltă a Nebuloasei 2, sau când am de străbătut câţiva km să ajung pe undeva. Eh, şi chiar dacă merg rar cu autobuzul, strâng multe informaţii despre românul idiot.

Clasificarea mea ar suna cam aşa :

1. Cocalarul meloman

Cocalarul meloman este acel specimen care umblă cu telefonul dat la maxim. Dacă v-aţi gândit cumva că muzica redată de telefon cuprinde arii de Mozart, vă înşelaţi. Goldies from  romanian traditional music vă vor încânta scurta plimbare cu autobuzul. Cum îl recunoaşteţi? La următoarea staţie, veţi vedea un struţ cu freză de ornitorinc, mai colorat aşa cu telefonul în mână. Urcă şi se aşează unde găseşte, dacă se poate să lovească în stânga şi-n dreapta.

2. Românul parfumat

De câte ori aţi fost cu autobuzul fără să existe un specimen care să miroasă? Mi s-a întâmplat de foarte multe ori, dar cea mai cea a fost astă primăvară când eram în autobuz şi veneam dinspre gară. Multe staţii, mult de mers. Mă aşez, mă fac comod, mi-am pus căştile şi hai la drum. După două trei staţii, urcă o domnişoară. Băi, frumoasă şi bună în draci. Aparenţele înşeală, ăsta e verdictul. Tipa s-a aşezat lângă mine(în gândul meu, haha ce tare). Numai că mi-au apus toate dorinţele. Un miros de ceapă prăjită amestecat cu transpiraţie şi parfum mi-a inundat nările. M-am uitat la ea timp de câteva secunde, i-am analizat toate trăsăturile feţei şi am ajuns să mă întreb : cum mă? cum este posibil aşa ceva?

3. Feţele colorate

Umblă în găşti de 3+ persoane şi de multe ori caută scandal. Dacă mai sunt şi fete în autobuz, ei vor căuta tot timpul să le ajungă la inimă prin mijloace mai puţin ortodoxe.

4. Retardaţii de vară

Sunt acele specimene, care în timpul zilelor de vară când căldura te calcă în picioare, intră în autobuz cu fast-food sau snaks-uri. Ori o fac intenţionat, ori nu-şi dau seama cât de idioţi sunt. E chiar atât de greu să îţi dai seama că autobuzul devine o cutie ermetică de miasme? Dacă ăla de lângă tine borăşte, mai mănânci?

5. Pensionarii

Eu sunt o persoană foarte respectuasă. Dacă autobuzul este plin, şi văd o persoană de vârsta a 3-a, mă ridic şi o las să stea pe scaunul meu. Dar ce faci atunci când autobuzul este gol, are scaune libere iar moşneagul/baba are pretenţia să stea acolo unde stai tu? S-au învăţat să fie alintaţi şi să fie privilegiaţi. Întâmplare : mergeam cu autobuzul, nu mai ştiu unde. Urcă două femei mai bătrâne aşa şi una din ele vine la mine. ”Te rog să te ridici, să stăm noi două!”. Eu mă uit la ele şi le spun că nu vreau. La care ele au început să mă fută la cap că sunt nepoliticos, că ele sunt bătrâne şi nu am obraz. Da de ce naiba să mă ridic, în condiţiile în care sunt ocupate doar două scaune în tot autobuzul?

6. Controlorii de bilete

Eu nu văd nimic util în aţi cumpăra bilet pentru o staţie. Distanţa ar fi de maxim 1 km. Mi se pare absurd să cumperi un bilet pentru o staţie, care costă 1.8 lei, în condiţiile în care dacă străbat tot oraşul plătesc la fel. Şi na, te mai prind şi controlorii. Vorbeşti frumos cu ei şi tot degeabă. Te dau jos la următoarea staţie şi te pun să le raspunzi la acuzaţiile grave care îţi sunt puse în cap. Înţeleg că eşti pus acolo să lucrezi, da nu te precipita, că până la urmă nu e firma nici a lu mă-ta, nici a lu tac-tu.

Zi-mi ce ai pe suflet !

