God bless America

Replica asta mă scoate din minţi. Mă uit la multe filme, timpul meu e de o aşa natură încât să-mi permită să mă uit la mai mult de un film :).

Am remarcat că filmele americane au mesaje ”ascunse”, care te fac să crezi, tu ca european, asiatic sau groenlandez(:) ), că în SUA, toate chestiile sunt roz. 

De câte ori nu aţi auzit replicile astea în filme ?

”God bless America”

”This is America”

Şi chiar dezbăteam duminică cu doi prieteni la o cafea acest subiect. Cum în filmele americane comerciale este afişat modelul familiei perfecte, al vieţii perfecte. Cu joburi plătite foarte bine, cu vieţile mişto în corporaţii(fail fail fail). Sau de câte ori nu aţi văzut în filme, că atunci când se duc la cumpărături, ei cumpără fără să se uite la bani. Şi încarcă 10 cărucioare, plătesc la casă şi mai rămân cu câteva mii de dolari în portofel. Asta nu ar fi o problemă, că şi la noi cel puţin o dată pe lună, românul se duce la supermarket şi se aprovizionează. Dar la ei? 2-3 ori pe săptămână? Hai să fim serioşi. Şi aşa aruncă ei replici celebre şi mesaje de dincolo, că uite aşa, e atât de frumos în rai SUA. Şi totuşi, dacă e atât de frumos, de ce naiba e atât de greu să faci rost de Green Card?

Zi-mi ce ai pe suflet !

