Poveşti la gura sobei – Episodul 3 : Aniversare la Braşov (partea 1)

Întâmplarea ce urmează a fi povestită e puţin mai ieşită din comun. Unii vor vedea în ea o poveste tragică, alţii una foarte comică iar alţii(ăia gay), vor da din umeri :).

Toată treaba s-a petrecut undeva prin martie 2009.

Într-o vineri primesc un telefon de la Andy, să mergem până la Braşov. De ce? Un prieten Titi, ne invitase pe mine, Cătă şi Andy la aniversarea a ”nşpe” ani – chiar nu mai ţin minte şi oricum nu e important. Eu am refuzat, că nu aveam nici măcar un chior în buzunar. Cătă şi Andy nu au aşteptat prea mult şi s-au tirat la Braşov. Eu home :).

Sâmbătă dimineaţă mă trezeşte Andy cu un telefon şi începe să tragă de mine să merg şi eu.

Andy : Amonu’, băi hai la Braşov. Câtă băutură e aici, moamă moamă.

Eu : Băi da îmi e silă.

Andy : Hai băi.

Eu : Păi voi când vreţi să veniţi acasă?

Andy : Mâine mă!

Eu : Păi da, că şi eu mâine seara trebuie să fiu acasă.

Andy : perfect. Fugi şi prinde o ocazie şi ne suni când ajungi.

Eu : Bun !

Mă echipez cu ceva, îmi pun o haină groasă în ghiozdan şi o tai. Bani? 13,50 de lei. Ţigări?10 bucăţi. Atât :). Ajung la ocazie şi nu fac prea mult din mână, că şi opreşte o maşină. Ce urmează? :)).

Eu : Nene, bună ziua. Mergeţi la Braşov?

Nenea : Da, urcă!

Eu : Nene, da să ştiţi că mă grăbesc că trebuie să ajung la facultate, că n-am semnat nişte hârtii.

Nenea : Hai urcă!

Urc în maşină şi…

Eu : Să știți că nu am bani. Mă luați așa? Am bani să platesc o taxă la facultate, atât.

Nenea : Stai liniștit, eu nu cer bani la ocazie.

Eu : Bun, mulțumesc.

Și plecăm. Omul era foarte de treabă. Începuse el acolo să-mi spună unde lucrează, unde merge, bla bla bla și dinalea. Dar nu trece mult și…

Nenea : La ce facultate ești tu în Brașov?

Eu : Cadastru(neștiind ce să-i spun)

Nenea : Bun, bravo!

Eu nu aveam nici un habar unde bate el și unde vrea să ajungă.

Nenea : Cunoști Brașovul?

Eu : Da!

Nenea : Păi pe unde e facultatea ta?

Eu : Păi pe undeva prin centru. Pe acolo pe lângă Biserica Neagră.

Nenea : Aha, bun!

Nenea : Păi eu te las la gară, în ce autobuz te urci?

Eu : Păi întreb lumea. Eu nu prea mă duc pe facultate și nu prea știu. Dar mă descurc.

Nenea : Păi bine măi, întrebi lumea, dar ce întrebi? Tu nici măcar de numele complet al profilului la care ești n-ai habar.

Eu : Păi sunt la cadastru, nu v-am zis?

Nenea : Păi da, cadastru cadastru, dar care e numele complet al profilului?

Eu deja mă gândeam la nemurirea sufletului. Eram pe Moghioroș și credeam că mă lasă dracu acolo :). După un moment de tăcere…

Nenea : Află că profilul se numește Facultatea de Masurători Terestre si Cadastru, adică MTC. Dar tu nu aveai de unde să știi, așa e?

Eu tăceam mâlc.

Nenea : Și mai află că lângă Biserica Neagră nu există așa ceva. În fine, stai liniștit. Așa făcea si fiul meu. Pleca cu zilele și-l prindeam.

Mă înroșisem tot ca racul. Nu știam ce să-i zic. Până la urmă zice să nu-mi fac grji, că la Brașov ajung, doar să-i spun sincer ce fac acolo. I-am zis că mă duc la un party și că bani nu am decât câțiva lei să îmi cumpăr țigări și nah. Când a auzit omul de petrecere…

Nenea : Păi trebuia să zici de la început așa. Să te uiți în spate să vezi ce am acolo.

Mașina aia era plină de vin.

Ajungem în Brașov și….

Nenea : Uite, de aici un bidon de vin să nu te duci la petrecere cu mâna goală. Și vezi data viitoare, când mai minți, să te mai documentezi, că dacă mai prinzi unu ca mine, s-ar putea să rămâi pe drumuri. Hai, distracție plăcută!

Eu : Mulțumesc, o seară bună.

Bun, am coborât la Brașov pe undeva pe la gară. Andy și Cătă mă așteptau grăbiți și ei să prindem un autobuz spre cetate, sau ceva de genul ăsta.

Continuarea în partea 2. 

3 comments

  1. Eternall · · Reply

    misto:D

  2. Ihhh ce urat :)) Eu cred ca intram in scaun.. nu ma mai vedea nimeni in masina daca o pateam la fel :))

  3. Tare tipul ! :))

Zi-mi ce ai pe suflet !

