Produse românești

Mi se pare super inițiativa celor de la Real, care suna cam asa : producem românește, vindem românește.

Am avut un of de când eram mai mititel. Atunci când mergeam cu ai mei la cumpărături vedeam pe rafturile magazinelor produse străine. Produse banale străine. Și tot timpul întrebam, cum de noi producem așa ceva și nu vindem în magazinele noastre?

Acum e aceeași poveste. Producem produse foarte bune și le vindem afară. Ce se vinde la noi? Păi produse aduse de afară mai scump.

Dar cumpărătorului român, nu prea ai ce să-i ceri în momentul în care se vede cu banul în mână. El cumpără produse străine pentru că le consideră mai bune având în vedere calitatea. Iar produsele noastre, puține la număr rămân acolo pe rafturi, chiar dacă sunt mai bune. Greșit, produsele de afară sunt mai proaste. Și am să vă spun de ce.

Produsele de afară sunt umplute cu zeci de aditivi, ca să țină mai mult și să arate mai bine. Exemplul cel mai bun : Te duci în piață și vezi o grămadă de mere mari, superbe ce strălucesc în lumina soarelui. Sub ele vezi scris import Turcia/Spania/etc. Lângă vezi o femeie în vârstă cu o grămadă de mere galbene, mai mici și unele lovite. Normal că tu ai să cumperi merele alea frumoase. Și ajungi acasă și guști un măr. Supriză, nu are gust. Și îți garantez că dacă cumpărai de la babă, te lingeai pe degete.

Plus că săptămâna trecută am pățit-o și eu la fel. Mă grăbeam și am coborât până la magazin să cumpăr ceva de mâncare. Am cumpărat niște cârnați la pachet fără să mă uit de unde sunt. Și chiar arătau bine. Am urcat înapoi și m-am pus să fac de mâncare. După ce i-am prăjit, am rămas mască. Din 3 cm  grosime, rămăseseră o unghie grosime. Intre timp am citit și ambalajul – erau made in UK. Erau umpluți cu apă, altfel nu se explică. Păi cârnații ăia de-i face bunica, după ce îi prăjești așa rămân, nu se veștejesc :).

Cumpărați produse românești și lăsați produsele de afară. De ce locuitorii din vest sunt predispuși mai mult ca noi la obezitate? Pentru mâncărurile proaste și pline de aditivi.

Și știți ce aș vrea să mănânc? De ce produs mi-e dor? De un șerbet de zmeură cu biscuiți Bucuria… asta mâncam când eram mic.

*Acest articol participă la SuperBlog 2011 în etapa 15.

5 comments

  1. Etapa 15?:) da-i batai Amoane!
    You are the best…and the beast!
    Take care!

  2. Mare dreptate 😀 Bafta!

    1. multumesc:):d

  3. eternallnight · · Reply

    Din nou, ai dreptate….
    Produsele romanesti, sunt mult mai gustoase…
    Si rosiile, alea mari si babane, bai , nau nici un gust, dar cand mergeam la bunici la tara si luam o rosie din gradina, iti venea sa o mananci goala, la cat de buna era. Avea un gust de iti venea sa mananci pana iti pocneau falcile.

Zi-mi ce ai pe suflet !

