Și noi ce vom face?

Vor trece anii, voi ajunge să-mi întemeiez o familie, poate cu puțin noroc cu fata pe care o iubesc… sau cine știe. Voi termina o facultate, îmi voi da licența…. dar apoi?

Ce voi face mai încolo?

Sincer mă uit peste tot și văd numai sărăcie, văd familii cum trag în stânga și în dreapta să facă un ban – un ban care nu va ajunge nici cât negrul de sub unghie. Stau și mă gândesc așa, oare și eu voi ajunge în ipostaza asta? Să am un copil, doi și să mă chinui foarte mult să le pun ceva pe masă. Multă lume are facultate și tot atâta lume stă și freacă lulu că nu are unde să lucreze.

O oarecare teamă îmi bântuie existența, probabil frica de dat nas în nas cu realitatea crudă. Nu vreau să se înțeleagă că mi-e frică de muncă – nu! Am să muncesc pentru bunăstarea mea și a familiei, pentru că sunt bărbat și trebuie să duc greul familiei.

Dar mi-e frică, mi-e frică de neajunsuri. Mi-e frică de datorii, de bănci și de monotonie. Nu aș vrea să-mi văd copil venind la mine spunându-mi că i s-au rupt papucii, iar eu să-i arăt portofelul gol. Și ce e mai rău de atât… nu aș vrea să ajung niciodată în ipostaza de a mă certa cu soția pentru lipsa banilor.

De monotonie nu mai zic. Ar fi crunt!

Să lucrez de dimineață până seara, să ajung acasă și să mă arunc în pat cu telecomanda în mână pentru că de altceva nu aș mai avea stare. În același timp și soția să vină acasă, ruptă de oboseală și să nu mai aibă chef de nimic. Și să fie așa la nesfârșit. Nu, așa ceva nu vreau. Am să vreau să avem timp de noi, de copii, de ieșiri, de excursii, de făcut mâncare.

Poate unii vor râde zicând că așa ceva nu li se poate întâmpla.

Poate și eu cred la fel. Poate și eu mă uit optimist la ziua de mâine. Dar sincer… nu am de unde să știu ziua de mâine, nici măcar voi.

Sau poate se va crede că aștept potul norocos la loto – dar de ce să-l aștept dacă nici măcar nu joc? Eu sunt conștient că nu voi ajunge niciodată miliardar(în oricare monedă existentă), dar nici opusul nu mi-l doresc.

2 comments

  1. hey capul sus, sigura solutie e sa fugi din Romania pt un trai mai bun 😛

  2. singura*

Zi-mi ce ai pe suflet !

