Și cum facem la pomană?

Știți și voi cum e la pomană. Băi, mă refer strict la pomelnicele în amintirea morților.

Și cum mergi tu acolo la o pomană în amintirea unei rude decedate, mănânci, bei, spui o rugăciune în cor, aprinzi o lumânare și pleci zicând iștem fizeștem echivalentul a bogdaproste.

Până aici totul e oukey, dar problema e atunci când tu, strănepot, nepot ajungi acolo iar toată lumea : Vai Andrei ce mare te-ai făcut. Vai Andrei ce mare ai crescut. Vai Andrei ce frumos te-ai făcut (și te apucă de obraji). Super interesant. Păi la naiba să mă ducă, am crescut bre, am și eu o vârstă :)).

Și tu stai acolo într-un colț și ai impresia(pe bună dreptate totuși) că toată lumea se uită la tine și îți numără fiecare bucată de mâncare. Și nah, ca tacâmul să fie complet, pe acolo mai sunt și femei trecute de 70 ani care întreabă în ungurește pe ăi mai tineri cine sunt eu. Și auzi pe urmă explicații : Ondriș bacii ?????? Gondoș Gheorghe ????? ?????? ?????, la care babuțele răspund : aaaaa!

E o chestie destul de interesantă. Tu chiar asiști la un spectacol “mut”, ei vorbesc de tine în ungurește, tu habar n-ai ce vorbesc(dar îți dai seama că e despre tine din moment ce zic Ondriș bacii), zâmbești, mănânci, te simți undeva departe fără drept la replică, se mai uită unii lung la tine……

Și cică toate astea erau doar în basmele culese de Petre Ispirescu. NU!!!!!!!!

3 comments

  1. Eu unul nu m-as duce la asa ceva. O fi pomana dar nu ma duc sa stau ca pe ace, in plus, sa fiu si subiect de barfa.

  2. eternallnight · · Reply

    probleme cu cei din Bozgor’s Mothership? cu noul tau telefon, acceseaza si tu http://www.google.ro/transalate de la romana-maghiara maghiara – romana :)))

    hope it helped

Zi-mi ce ai pe suflet !

