Să ne mântuim cururile (Catedrala Mântuirii Neamului)

Vineri 3 iulie 2010 BOR a anunțat că firma Vanel Exim din Bacău a fost desemnată câștigătoare a concursului de proiectare pentru ridicarea lăcașului de cult, la un preț în jur de 100 de milioane de euro, mai mic decât prețul inițial al lucrării la roșu, care fusese estimat la 180-200 de milioane de euro. Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române a declarat că pentru proiect nu vor veni bani de la statul român și că Biserica își asumă întreaga responsabilitate financiară, banii împrumutați urmând a fi înapoiați într-un termen de 15 – 20 de ani, plus o perioadă de grație, de la ridicarea construcției la roșu. Locul ales este Dealul Arsenalului, pe un teren aflat în proprietatea Patriarhiei din 2005, acordat prin ordonanță de Guvern, având ca destinație exclusivă construcția Catedralei Mântuirii. Catedrala va avea 120 m lungime, 70 m lățime și 120 m înălțime, se va desfășura pe o suprafață de 38.000 de metri pătrați și va avea două hramuri: “Înălțarea Domnului” (Ziua Eroilor) și “Sfântul Apostol Andrei”. La prețul ridicării la roșu se vor adăuga încă circa 200 de milioane de euro pentru picturile din Catedrală [5].

Sursa Wikipedia. 

Nu m-am luat niciodată de această clădire turistică și chiar am vrut să las asta pe seama altora. Din moment ce ați ajuns aici, înseamnă că ați citit articolul de mai sus. Am doar câteva întrebări :

– Înțeleg această mare problemă, cum că România nu are o catedrală națională. Da, e o problemă mare. De când lumea și pământul se știe că pe aceste meleaguri trăiesc indivizi care când au o problemă se aruncă în brațele lăcașurilor de cult. Serios… La ce naiba ne trebuie așa ceva?

– Un per total construcție cu tot tacâmul și cele sfinte, ajunge undeva la 400.000.000 euro. Da! Ați citit bine, 4 sute de milioane de euro. De unde vin atâția bani?

Sunt mai mult ca sigur că banii ăștia nu sunt oferiți de oamenii în negru și cruce la gât care se plimbă cu mercedesurile. Am o părere de rău când mă gândesc că banii ăia ar valora mult în spitale, azile, șosele, autostrăzi și… țigările mele pe toată viața :))

M-am decis! De mâine mă duc la biserică, de mâine mă voi ruga pentru muncitorii de pe șantierul catedralei ca împreună cu ajutorul divin să lucreze cu brațe de fier zi și noapte. Cine naiba nu așteaptă așa ceva? Cine naiba nu e curios să o vadă gata? Vă spun eu, nici eu!

Totuși, dacă vreți să donați din puținul vostru, pagina catedralei vă așteaptă să aruncați niște bani.

*Cum mă? 200.000.000 euro pentru picturi?

Nimic nu e bine, nimic nimic nimic.

One comment

  1. eternallnight · · Reply

    200 MILIOANE PT NISTE PICTURI:o?
    Clar, de maine ma apuc de pictura.

Zi-mi ce ai pe suflet !

