De ce nu dau bani la cerșetori

Înainte de toate, am să spun doar ceva care o să acopere tot tacâmul. Nu dau bani la cerșetori pentru că regret acei bani și știu unde ajung. Cu asta ne-am înțeles?

Dar hai să intrăm mai acru în pâine, că doar așa ne-om înțelege și noi iar un cerșetor care probabil citește acest post(știu că unii din ei o duc bine, extrem de bine și-și permit un amărât de laptop ișepte).

Motivele mele :

1. Nu dau bani la copiii cerșetori. Aici e o chestie care practic mă zgârâie pe creieraș. Ăia sunt copii trimiși de alți smecherași, iar ei practic nu văd decât 10-20 de lei din milioanele făcute.

2. Nu dau bani la copiii cerșetori  (2). Veți înțelege imediat de ce am pus 2. Unii copii cerșetori vor bani, de la 1 leu în sus. Dă-i tu la unul de gen 10-20 de bani, că te scuipă și te înjură fără nici un fel de resentiment. Ți-e milă de ei și vrei să le cumperi ceva? Să nu faci asta, pentru că ce le cumperi ei aruncă. Puțini sunt ăia care cer o pâine s-o mănânce. Ei vor acei bani să-și cumpere diverse lacuri și vopsele.

3. Nu dau bani la cerșetorii de la supermarket. Da mă, mă zgărcesc la acei 50 de bani, probleme? Dacă veți face un calcul simplu, veți vedea că un copilaș de gen îmbrăcat sumar și cu o față de suferind câștigă de 10 ori mai mult ca voi. De ce? Păi să zicem că la un supermarket gen Kaufland, ajung pe zi undeva la 1000 de clienți(punem doar așa estimativ, deși știu că ajung undeva la mai multi). Din 1000 de clienți, cel puțin 500 lasă acei 50 de bani din cărucior cerșetorilor. Sunt 250 de lei? Și chiar sunt convins că acolo se învârt sume mai mari. Merită nu? Să stai îmbrăcat jerpelit o zi întreagă pentru 200-300 lei?

4. Nu dau bani la cerșetorii apți de muncă. Nu le dau, ăia sunt plevele societății moderne. Așa cum noi putem lucra fără nici un fel de problemă, așa și ei săracii ar putea face asta. Ai două mâini, două picioare? Frățică, mături strada și câștigi mai mult decât salariul minim pe economie.

5. A 5-a categorie de cerșetori. Cerșetorii de brutărie. Găsești astfel de specimene pe lângă magazinele de pâine. Ei îți vor cere tot timpul 50 de bani sau 1 leu pentru pâine. Păi bine mă, tu stai o zi întreagă acolo și pâine tot nu ți-ai luat? Ai făcut tu 5 lei acolo să-ți cumperi 1 pâine și-un pate să ai ce mânca pe ziua respectivă. Miroase a altceva….

6. Nu dau bani la cerșetorii rupți de băutură. Ei invocă același motiv, 1 leu de pâine. Păi stai că-ți cumpăr eu o pâine și ies și eu mai câștigat sufletește. Nu sună atât de bine nu? Vrei bani să-ți cumperi rom și săniuța, nu-i așa? Amorțește stomacul și nu-ți mai trebuie mâncare.

7. Nu dau bani la țigani!

8. Nu dau bani, pur și simplu. Banii mei sunt banii mei și așa cum îi câștig eu pe bună dreptate, așa și alții ar putea face asta. Că nu te angajează nimeni? Nu-i bai, muncă sezonieră se găsește. Are nevoie vecinul la spălat veceuri, te duci și ajuți. Simplu😀.

*În oala asta nu băgăm persoanele cu adevărat suferinde.

La muncă!

** Când vine vorba de bani, sunt al dracu de zgârcit. Vrei bani? Dă-mi un motiv de la foarte bun în sus🙂.

Zi-mi ce ai pe suflet !

