Povești la gura sobei – Episodul 5 : Îi păcat mă de cireș

Asta e o întâmplare destul de veche, destul de scurtuță dacă e să o luăm așa.

Personajele principale : Eu, Dizel și More.

Eram copii și făceam numai tâmpenii. Nu ne păsa și realizam doar după ce greșeam.

Să începem. Într-o zi frumoasă de început de iunie pe când ne pregăteam serios de vacanța de vară, ne-a lovit subit o poftă de cireșe. Cireșele de vară încă nu erau coapte, nici măcar cireșul meu din grădină care era un fel de cocitură, semi mai cred că se cocea tot timpul când nu ne așteptam. Și ce să facem?

Dizel : băi, hai că are vecina din fundul grădinii un cireș fain cu boabele cât nuca. Dar cum să facem?

More : Păi hai să le furăm.

Eu : iar ne băgăm în câcat ca la faza cu lumănările și sicriile?

Dizel : nu mă. Mergem la noapte și le culegem. Apoi sărim gardu și gata.

Eu : Bine. La cât?

Dizel : La ora 12 în față la mine.

More : bun.

Până aici totul mergea bine. Planuri și trestii de zahăr. Dar stiti si voi, targuiala de acasă nu se pupă cu cea din târg. În fine, toate bune și ne întâlnim în seara respectivă la 12.

Dizel : Gata? Pregătiți?

Am uitat să-l descriu de nea Dizel. Dizel e un unchi de-al meu, cu doi ani mai mare ca mine. Era un fel de capul răutăților. Cu el mi-am petrecut o bună parte din copilărie, cu el am făcut toate tâmpeniile de pe lumea asta, cu el mergeam la fete ș.a. Copii, ce să-i faci?

More/Eu : Da mă. Da hai, cum facem?

Dizel : Păi sar eu cu tine băi Gabi(More), iar tu Andrei stai de 6.

Eu : Perfect.

Puțină muncă și ieșeam în avantaj :)).

Ajungem în fundul grădinii, ăștia doi sar gardu, eu de 6. Cum ziceam, toate planurile noastre s-au făcut praf. De ce? Dizel nu ne-a zis că cireșul era foarte înalt și subțire. Nu ne ținea nici dacă aveam 30 de kile adunat. Era un soi de ăla de cireș, subțire și înalt cu crengile pline de cireșe. Cum să ajungem?

Dizel : Băi, stați aici că vin imediat.

Și se întoarce omul nostru cu un fierăstrău de bomfaier.

Dizel : Îl tăiem mă!

Eu : băi ești nebun? Stricăm bunătate de cireș doar ca să ne facem noi pofta?

More începe să râdă, sare gardul și începe să taie. Dizel ținea copacul iar More tăia. A durat puțin mai mult că nu trebuia să facem zgomot. Când am văzut frumusețe de cireș la pământ, am zis că nu-i adevărat. Aveam o presimțire că nu va rămâne așa iar bătaia care ne aștepta era ruptă din rai.

Ce a urmat? Am aruncat copacul peste gard la Dizel în grădină. De acolo târâș târâș și scos din curte frumos pe stradă, iar de acolo fuga fuga până în capătul străzii. Acolo ne-am pus noi frumușel în fund, ceva în genul femeilor care torceau lâna. Am mâncat noi până la săturate, cireșe au mai rămas, dar nu aveam ce face cu ele. Am lăsat acolo frumusețea aia de cireș, am lăsat dâră de cireșe și frunze pe stradă, tocmai urmele perfecte. A doua zi, scandalul de pe lume.

Vecina : Linoșco, nu ai văzut pe cineva aseară aici în grădină?

Bunica : Nem Morișco Neni. Da de ce?

Vecina : Păi a intrat cineva și a tăiat copacul. Și uite dâra de cireșe prin grădină la matale.

Cum a văzut bunica mea dâra a înlemnit. Au rezolvat ele acolo ce-au rezolvat și a intrat în casă. Treaba interesantă e că More a vomitat numai cireșe în ziua ce a urmat, automat de acolo a aflat toată lumea că era și el implicat. Eu la fel, boram cireșe întregi de ziceai că aveam depozit.

Bătălia s-a ținut pe două fronturi. La bunica acasă unde eu și Dizel fugeam ca nebunii prin curte și la More, unde era Tom și Jerry 2.

5 comments

  1. :)) Bună asta:)) Şi acum nu mai mergi cu Diesel la fura cireşe?:))

  2. ce dor imi era sa ti citesc bloguuuuu ….fain am ras imaginandu mi cum mergeati cu ciresul dupa voi:)))

    1. :)) nu cred că e o imagine plăcută :))

  3. funny🙂

Zi-mi ce ai pe suflet !

