Povești la gura sobei – Cradle la Stufstock(ep.6 : partea 1)

Ne întoarcem puțin în timp, puțin mai mult cam cu circa 5 ani. Era anul lui 2007, anul în care noi, frumoșii Europei intram în UE și visam la cai zburători. Anul în care am avut capitală europeană🙂. Aflasem prin iunie că trupa Cradle Of Filth era cap de afiș la StufStock 5, plus Zdob și Zdub și multe altele. Dacă m-ați fi văzut atunci cum săream prin casă de bucurie că vedeam și eu Cradle pentru prima dată în viață,  erați pe jos. Na, eram copil și mă bucuram🙂. Atunci țin minte că eram o trecere de la vestita ciupercă, prin tainele rockerașilor care ascultă muzică cu dracu, apoi ușor așezarea de care au parte toți. Unii rămân cu creierele înfipte în lacuri și vopsele, alții rămân cu lingura în castronul cu supă de coacăze iar alții deschid ochii și se liniștesc. Așa că eu chiar mă simt mândru că m-am liniștit :)).

Era clar că trebuia să ajung la acest concert. Nici nu concepeam să pierd așa ceva.

Plecarea din Onești se făcea cu o zi înainte, asta din gară de la Onești cu eterna și veșnica schimbare din Adjud. Ne-am urcat în tren și hai spre adjud. Aveam un ghiozdan în spate de ăla de munte care era oricum mai mare ca mine. Haine, mâncare, treburi, acte. N-a plătit nimeni bilet până la Adjud, era și normal să nu plătim. Eram în faza aia cu nașul🙂. I-am dat la naș 10 lei, de la 5 persoane și dus a fost.

La Adjud în gară aveam de așteptat 3 ore. Nu mult, nu chiar mult. Bilete pentru Mangalia nu cumparasem, că oricum nu prindeam locuri și stăteam ca sardinele pe hol. Am mai prins un rockeraș, Cătălin îl chema parcă și era din Tg. Ocna. L-am luat cu noi, a mâncat și a băut cu noi acolo în gară, deci n-a fost nici un fel de problemă.

Se face 11.30 și vine trenul. Ferească Dâ-zeu ce era acolo – claie peste gramadă, toată lumea înjura și urla. Toată lumea avea nevoie de spațiu, toți aveau nervi. Eram noi copii, dar nu eram chiar atât de proști. Am coborât din vagoane și ne-am dus spre vagonul cușetă. Am intrat în vagonul de lângă cușetă, am blocat toate ușile și asta a fost. Nimeni nu trecea, că nu avea de ce. Lumea care vroia la baie, se ducea în capătul celălalt al vagonului. Și așa ne-am pus noi frumos izobrenele pe jos și care somn, care bancuri, care la bătaie de joc și tot așa. I-am dat nașului câte 10 lei de căciulă și s-a tot dus, cu promisiunea noastră că putea să vină când i se usca gâtlejul.

Desigur, Tudorică și-a uitat telefonul în gară la Adjud că il puse la încărcat. Acolo a rămas. A sunat acolo… dar nu era nici o șansă. Lumea nu știa nimic, barmanul nu știa nimic.

Pe la 6 am trecut de Constanța, am deschis ușile și priveam marea. Frumos, treburi și dinalea. Nu mai văzusem de câțiva ani buni marea. Pe la 7.30 am ajuns în Mangalia și ne-am împărțit. Tot acolo ajungeam toți, dar trebuia să-și cumpere domnu Tudor un alt telefon. La un fast-food o vânzătoare făcea gura mare la Tudor văzându-l cu pierceuri și flash-uri în ureche. Tudor ca de fiecare dată a făcut mișto de ea, era ceva normal :)).

Am ajuns și în vamă. Ne-am despachetat, ne-am aranjat, ne-am hrănit burțile că prea mare era foamea și…. am plecat să cumpărăm bilete. Biletele erau foarte ieftine, undeva la 25 lei pe zi – bilete ieftine mai ales că în ziua de azi un bilet la un concert mediu e undeva la 70-80 de lei. Mi-am luat atunci bilet pe prima zi când cânta Cradle, urmând ca doua zi să-mi cumpăr pentru Zdob Și Zdub. Asta a fost greșeala mea, o recunosc. Greșeală că nu mi-am cumpărat atunci când aveam bani. După asta ne-am pus frumușel și binișor pe băută, da nu așa, una crâncenă. Ne pregăteam de concert, nu?

Seara cu două ore înainte de Cradle, ne-am pus pe mișcare spre locul concertului. Atunci eram un mic blackeraș, cu inele, lanțuri și multe altele. Nu vă faceți griji, mi le-a confiscat la intrare :)). Stufstock 2007 s-a desfășurat pe două scene, o idee foarte bună pentru că nu se mai aștepta să termine un artist apoi să-i aranjeze sculele unui alt artist. Așa termina o trupă și începea alta pe scena de lângă.

Am ajuns acolo când cei de la Coma încălzeau atmosfera. Auzisem foarte puțin de ei, muzica lor nu-mi prea place nici acuma așa că nu prea mi-a păsat. Am continuat să beau băutură scumpă de la standurile special amenajate – nu aveai voie să intri în spațiul Stufstock cu băutură. Îți era foame? Cumpărai de acolo. Îți era sete? 3-4 lei pe o sticlă de apă – asta era un minus absolut. Dar în fine, să continuăm. Au urmat cei de la Implant pentru Refuz – o trupă de care auzisem dar eram ceva în gen : ce căutați mă aici? Nu mi-au plăcut și nu-mi plac. La fel, am continuat să beau cu amicii și încă câțiva pretrenași tot din Onești care veniseră de câteva zile.

La Altar am stat. Îmi plac și am considerat că merită. Băieții și-au făcut treaba foarte bine, lumea era în extaz. Piesa Ești bun o auzeam pentru prima dată – superbă🙂.

Pe scena de lângă urmau cei de la Cradle. Dar încă era cu două tăișuri toată treaba pentru că Dani făcuse scandal în Polonia la ultimul concert al lor era arestat de câteva zile. Nu prea credeam că vor cânta dar totuși speram pentru că organizatorii promiteau un concert Cradle. După ce Altar au cântat ultima piesă, toți ne-am mișcat spre scena 1. A urmat o pauză lungă, pauză în care noi ne pierdeam orice speranță.

Dar bucuria nu a întârziat prea mult să apară. Pe un panou de pe scena 1 a apărut : Next – Cradle Of Filth.

Mai multe în partea 2.

2 comments

  1. da…marea nu am mai fost de 4 ani…:( dar vara asta merg e obligatoriu:D ma bucur k mai prind si io net din cand in cand sa ti citesc blogu…dar am ramas mult in urma:((

  2. […] ceva vreme am scris prima parte din Cradle la Stufstock. Știu că nu am mai scris de mult în categoria Povești la gura sobei, așa că sper să iasă […]

Zi-mi ce ai pe suflet !

