Te conformezi!

Am fost zilele trecute în Mureş pentru nişte analize amănunţite la corason. Din fericire toate bune şi frumoase. Mai am nevoie doar de câteva analize şi gata, cu asta basta. Mi-am mai luat o stâncă de pe inimă😀.

Mergând prin faimosul Ţinut Secuiesc am remarcat acele plăcuţe de intrare în judeţ,oraş,sat, cătun. Nu e prima dată când văd aşa ceva dar nu m-am legat de ele până acum. Nu vreau să sar de cur în sus faţă de ungurimea de la noi că şi ei sunt oameni. Dar sunt cam nesimţiţi. Mi-e silă de drepturile lor, de gura lor şi de limba lor spurcată. De neamul lor de bozgori romanizaţi ce-şi duc traiul pe aici.

Bun, deci despre plăcuţe. Mi se pare aiurea cum statul nostru le dă mână liberă să facă ce vor acolo în acel ţinut. Înţeleg că ei au o comunitate acolo şi trebuie respectată, dar până la urmă stai în altă ţară şi te conformezi. Nu mă intereseză discuţiile inutile. Ştiţi foarte bine la ce mă refer. Dacă localitatea de numeşte Crucea de Jos, tu de ce pui mai jos denumirea în limba ta? Stai în România de ani de zile, e musai să cunoşti limba română. Nu mă interesează ce faci tu, cine eşti tu sau din ce neam eşti. Te conformezi frate. Aşa cum şi eu dacă merg în altă ţară… mă supun legilor statului respectiv, vorbesc limba lor sau măcar una de circulaţie internaţională şi nu mă uit urât la ăia care vorbesc în limba lor pentru că îşi respectă limba şi neamul. E de datoria lor.

Aici singura vină o are statul. Statul le permite să facă ce vor pe aceste 3 judeţe. Ei vor autonomie, să fiţi siguri că o vor obţine mai devreme sau mai târziu. Ei vor face până la urmă ce vor. Din moment ce în parlament există unguri, iar Budapeste este interesată de “minoritatea” din Covasna, Harghita şi Mureş, vă daţi seamă că ei o vor obţine. Cu surlete şi trâmbiţe chiar🙂.

Hai să facem un mic experiment. Mergem în Rusia, facem o minoritate colo de românaşi apoi în acel ţinut, să zicem Vladimir, cerem dreptul de a pune panouri cu denumirea oraşelor în limba română respectiv în alfabetul latin. Nu ne trântesc ruşii cu capul de toţi pereţii? Ei nu permit aşa ceva, poţi ajunge tu chiar şi fiul lui Omiduţă.

Noi de ce permitem?

Aştept păreri pro şi contra în limita bunului simţ.

One comment

  1. eternallnight · · Reply

    mai era o faza , la un stand up comedy:D

    La unguri daca le ceri cola la magazin se uita la tine ca vaca la poarta noua….:D pai cum draca sa zici… datimi o ciola?:|

Zi-mi ce ai pe suflet !

