Noi îţi dăm hârtie

Un punct care mă scrilejeşte de toţi pereţii unui bloc. Ce anume? De mic copil am încercat să fac treburile cât mai repede si cât mai eficient. Fără să investesc foarte mult şi să câştig cât mai mult. Cu timpul am observat că nu toată lumea, sau…. nu toate firmele şi corporaţiile fac la fel. Ce le place unora să facă? Să-ţi dea 30 de coli A4 de completat pentru nimic.

Aici există foarte multe exemple, nu neapărat o simplă coală de hârtie. Putem să dăm ca exemplu instalarea unui program(ştiţi şi voi).

Am fost săptămâna trecută la bancă pentru a-mi schimba cardul. Celălalt expirase iar eu rămăsesem pe undeva cu banii în cont fără să îipot scoate. Am fost la bancă şi…. era ora 2.45.

Doamna de la ghişeu : Bună ziua, cu ce vă pot ajuta?

Eu : Bună ziua. Mi-a expirat cardul şi a venit să-l schimb. Mi s-a zis că deja e făcut.

Doamna de la ghişeu : Buletinul şi cardul.

Eu : Pentru ce card? Ce card?

Doamna de la ghişeu : Cardul expirat. Ai nevoie de el, e musai să-l ai la tine.

Eu : Cum doamnă? Da la ce mi-ar folosi acel card? Doamna de la Bacău mi-a zis că pot să arunc cardul. D-stră îmi spuneţi că am nevoie de card? Să nu-mi spuneţi că trebuie să mă duc şi acasă să-l aduc.

Doamna de la ghişeu : Stai poate rezolvăm altfel.

Desigur. S-a rezolvat altfel. Mi-a pus în mână aproximativ 30 de foi A4.

Doamna de la ghişeu : Le completezi la masă şi te întorci.

Nu am înţeles rostul. Foi care se repetau, date scrise şi transcrise, semnături peste semnături. La 3.25 am terminat de completat. Mă duc la ghişeu şi…

Eu : Gata doamnă!

Doamna de la ghişeu : Mai aşteaptă 5 minute.

Deja simţeam că-mi pocnesc 2 vase de sânge în cap iar paralizia mea era inevitabilă. Deja mă imaginam pe jos tremurând şi făcând ca toţi dracii, iar în jurul meu trupuri decapitate în bălţi de sânge. Vai ce gând negru.

Doamna de la ghişeu : Poftim, ăsta e cardul, ăsta e pinul. Semnează aici, aici, aici şi aici. Acum pe formularul ăsta mai semnează aici şi pe verso.

Eu : Da, mulţumesc!

Doamna de la ghişeu : V-ar interesa un cont de student?

Eu : Nu! Sărut mâna!

Am plecat de acolo plin de hârtii. Toate le-am aruncat în primul coş de gunoi. Să facă borş.

Întrebare :  de ce a trebuit eu să stau 45-50 de minute pentru un card care exista deja şi mai ales pentru ce atâtea hârtii?

—————

La instalarea unui program, pur şi simplu îmi vine să izbesc fiecare centimetru pătrat din casă. Te întreabă aia, te întreabă cealaltă, până la urmă tot ce vor ei fac. Şi mă amuză la culme când e undeva la final acolo : instal ***** toolbar. Iar dacă debifezi, o să zică : not recommended.

Faza cu banca :  de asta la noi nu se face niciodată nimic. Pentru că la cei 300 lei pe care îi aveam pe card, a trebuit să completez formulare. Ca să-mi scot cardul, alte formulare.

3 comments

  1. hahahaha traim in Romania de aia 😛

  2. Andreea · · Reply

    Off Romania…

  3. birocratie taticu;)…bn k nu ti-a furat cardu’ cineva k sa fi vazut atunci 😮

Zi-mi ce ai pe suflet !

