De la neputinţă la prostie

Orice om visează la un trai bun şi încearcă în umila lui viaţă să-şi căptuşească aşternuturile cu iţă de aur. Aşa este? Dar sunt unii care o dau greş şi parcă o duc şi mai rău cu cât încearcă. De la această neputinţă, neputinţa de a asigura un trai bun şi cinstit, unii ajung să se prostească. Cum? În doar câţiva paşi simpli. Clarvăzători, vrăjitori, deschizători de sicrie şi evanghelii promit marea cu sarea, iar traiul celor aflaţi în agonie este pe punct de schimbare.

Ieri am primit un mail de la un oarecare Daryl Von Horn. Am să pun mai jos câteva citate, să vedeţi ce mă aşteaptă pe mine. Probabil nu sunt singurul şi probabil mai sunt şi alţii care au dat nas în nas cu astfel de măscărici cibernetici care aşteptau proştii să facă greşeala de a da o adresa validă, un cont de bancă sau o poză. Sunt mulţi care cad în ţeapă că observă într-un text redactat frumos câteva fraze care coincidenţă sau nu, seamănă foate mult cu dorinţele credulului.

Nu, acel text nu este scris pentru fiecare parte. El deţine anumite expresii sau cuvinte generale. Exemple: Câştig loto, Câştig pot la jocuri de noroc, Dragostea vieţii va apărea neîntârziat, Vă aşteaptă 7 ani de fericire eternă.

După ce citeşti astea te întrebi: Omul ăsta chiar mi-a citit gândurile. Păi papucii mei, cine naiba nu vrea să câştige la loto? Normal că v-a ghicit gândurile.

Să continuăm. Sclembăr cu numele de scenă Daryl, încearcă să-mi arate drumul către fericire. El a văzut asta, a văzut asta atunci când m-am născut. Ştia că undeva în Moldova, eu ****** Andrei, am ieşit din scumpa mea mama prin cezariană. Bine, ultimul punct nu scrie în mail :)).

Şi asta nu e tot. Este exact ca la teleshopping. Cumperi ceva la super mega preţul de **** lei şi primeşti nşpe cadouri de unică folosinţă. Apoi te îndeamnă să intri pe site-ul d-lui că are o surpriză pentru tine. Completezi un formular iar la final acolo bifezi suma modică de 10 euro, aproximativ 43 ron, totul printr-un sms. E atât de bine, nici măcar nu trebuie să vă ridicaţi din pat. Normal că trebuie să coste ceva, nu? Se face clarviuziune pentru tine aşa pe degeaba? Dar el totuşi o consideră o sumă modică faţă de binele oferit. Merită nu? El îţi dă şansa de 100% să câştigi 300 miliarde de euro, iar el se mulţumeşte doar cu acei 10 euro trimişi pe contul de telefon. Apoi mai jos zice că el din toată bunătatea lui, vrea să ajute. Aceşti 10 euro sunt de fapt şi de drept taxe plus traducerea integrală a textului. Opa, acum are şi traducători!

Mergem mai departe da?

Ne-am lămurit şi cu escrocul Daryl(băi nu fiţi proşti).

Unii cred că lumea se termină atunci când o datorie mare nu poate fi achitată sau persoana iubită pleacă pentru totdeauna. Da, e greu, e foarte greu. Cine îşi doreşte despărţirea de o persoană cu care şi-a trăit o bună parte din viaţă? Nimeni, pentru că doare. Tocmai de aia, unii ajung să ceară ajutorul la babe, vrăjitoare – cu alte cuvinte, la escroci.

Nu, nimeni, nici un om de pe lumea asta nu are puterea şi sfinţenia necesară să citească un viitor. Nu mă luaţi cu poveşti şi ecuaţii. Nu există. Fiecare om pe lumea asta are propriul lui destin. El este responsabil în mod direct pentru acţiunile sale. Nu există nici o forţă invizibilă şi foarte puternică care se uită la noi şi zâmbeşte. O explicaţie logică pentru lipsa unui d-zeu este: sunt miliarde şi miliarde de stele şi planete în tot universul ăsta. Pe cel puţin jumătate din ele se poate trăi. Câţi d-zei există până la urmă? Sau fiecare lume din acest univers are d-zeul ei?

Nu-mi spune nimeni şi nici o mână invizibilă nu mă trage din faţa unei maşini. Toate lucruri şi poveştile astea legate de: să vezi ce a păţi ăla, sunt doar nişte trăiri. Creierul uman mai face şi pe prostu uneori.

La final.

Toate lucruri sunt bune atunci când îţi doreşti cu adevărat să fie bune. Toate lucrurile merg bine doar atunci când îţi doreşti cu adevărat să meargă bine.

Zi-mi ce ai pe suflet !

