Bacalaureatul de ieri și ăl de azi

Fac parte din ultimele generații care au dat bacul în sistem vechi, ăl pe 6 obiecte unde aveai 10 asigurat la sport. Mai știți nu? Cu 2 orale și 3 scrise ce ajungeau la media finală.  Situația de atunci și până acum s-a schimbat mult, foarte mult. Stau uneori și mă gândesc la următoarea chestie : Cum pnm a putut cineva trece până în clasa a 12 și a picat bacul la Limba Română cu nota 2-3. Cum?

Da, așa e. La noi nu erau camere, dar se comensa cu profesorii foarte exigenți. Sigur că da, moșneguții ăia comuniști la care trebuia să faci o tablă întreagă de integrale pentru nota 6. Pe ăia sunt sigur că nu i-ați prins, o voi deșteptăciunilor.

Am primit un post scris anul trecut după bac, unde elevii au arătat că de fapt ei știu carte, iar pentru postul ăla am fost criticat. Că de fapt, ce știu eu să comentez și cine sunt eu să judec. Păi sunt, sunt student anul “…” la Inginerie plus că am și bacul luat.

Apoi un altul îmi spunea : “da la voi nu era camera aia, nu stăteau toți pe capul vostru”.

Eu am explicație pentru toată lumea, atât cât mă duce mintea și am să încep așa:

Întâi o explicație pentru cei care învață dar totuși le este frică de bac.

Domnii mei, Bacalaureatul este un examen ca oricare altul. Nu trebuie să faceți din țânțar armăsar pentru că veți vedea sesiunea la facultate ce nașpa este. Așa că bacul ar trebuie să fie un fleac. Puteți să îl considerați o teză scrisă, e atât de simplu.

Explicația pentru cei care așteaptă să copieze ceva.

Ce naiba căutați în clasa a 12-a? Cine v-a trecut până aici? Cu ce cunoștințe intrați voi în bac? Mere din copaci nu vor cădea decât la toamnă când probabil o să fie târziu.

Sunt destui care efectiv nu au nici o treabă. Mai sunt foarte mulți care habar n-au să despartă în silabe.

Hai să mergem altfel. E atât de greu să faci prima parte la un examen? Aia îți asigură nota 5, apoi ce mai faci pe aici și pe dincolo rezolvi de un 6. De punctat te punctează pentru așezare în pagină, indiferent de porcăria scrisă.

Chiar vorbeam și cu Mișu pe tema asta. Facebook, Mess și toate astea v-au prostit. Există o diferentă mare între mi-au și miau🙂.

*Nu e problemă dacă picați bacul. Țara are nevoie și de oameni pentru munca de jos, nu oricine trebuie să fie inginer/medic/savant etc etc. Ușile trebuiesc montate de către cineva, geamurile la fel, strada trebuie măturată, cu mopul trebuie spălat ș.a.

10 comments

  1. Razvan · · Reply

    Like!🙂

  2. Tzaran · · Reply

    dragul meu scriitor de literatura dusa in extremele prostiei, tin sa mentionez ca nu mai suntem pe vremea lui ceasca’ cand insemna ceva sa fi inginer acum exista n persoane care nu au nici cea mai mica boaba de mazare in cap si merg la facultatea de inginerie(mai ales intr-un oras ca bacaul unde facultatea este cotata printre ultimele din tara).Iar acum revenind daca tot de supraapreciezi atat de mult macar scrie ceva mai constructiv nu pamfleturi comerciale si comentarii dintr-o perspectiva atat de personala si lipsita de orice informare.
    Ca un sfat prietenesc: lasa-te de scris daca nu ai ceva mai bun de dat ” dsteptaciune”:*

    1. Ce literatură țărane?
      Asa e că ai să pici bacul?
      Și 3 la mână, deșteptăciune, unii nu au bani să facă studii într-un oraș mai mare. Așa că din lipsă de ocupație și prea mulți bani, au ales să facă studii la o universitate de căcat. Eu nu m-am supraapreciat, eu doar am zis că am luat bacul fără nici un fel de problemă.
      4 la mână : măcar de aveai tupeul să te prezinți, țărane!
      mulțumesc😀

      1. prin comparatia care ai facut-o cu “noi cei din ziua de azi” care suntem prea handicapati sa luam bacul rezulta ca da,te-ai supraapreciat ,sa fim seriosi nu totul pica pe umerii elevului sunt mai multi factori care determina ca scoala in Romania sa nu decurga cum trebuie .In loc sa faci scri un post care sa blameze viitori candidati la examenul de bac puteai sa lasi exemplul personal de reusita si sa sustii intr-o anumita masura ,dar asa au toti o comoditate de a comenta “a foame” tot ce se intampla in tara asta fara sa isi vada putin de lungul nasului

        P.S : Asa-i ca numele”Tzaran” suna poetic?:))

      2. Mai mult decât poetic😉

  3. Andreea · · Reply

    Mai rau e de noi cu “doctorii” care vor iesi de pe bancile facultatii maine poimaine si ne vor “vindeca” parintii….

  4. eternallnight · · Reply

    sati zic ca generatia mea au fost un fel de soareci? pe noi se fac teste grave…
    in clasa a 8-a in loc de capacitate, am dat teze unice!
    in clasa a 12-a acuma, dam bac la 3 obiecte, competente, si alte cacaturi…

    nimic nu mai e ce a fost…

  5. Pe vremea noastra se putea copia la greu. Anul trecut nu s-a mai putut copia in multe unitati si de aceea au picat foarte multi.

  6. Si nici anul acesta nu se va mai putea copia.

Zi-mi ce ai pe suflet !

