Ce înțeleg eu din Eurovision

Mă uit de circa 10-12 ani la acest concurs numit Eurovision. Cândva îmi plăcea, îmi plăcea sistemul de votare în care reprezentanți din parte țărilor Europei afișau rezultatele televotingului. De câțiva ani însă, nu mai înțeleg care este “sistemul” pe baza căruia se votează. Acum doi ani când a câștigat Germania am înțeles. Germania ținea și ține economia Europei, era normal ca ea să câștige. Dar aseară nici bine nu începuse concursul și la radio un prezentator spunea că Suedia va câștiga. De unde și până unde? Știa acel prezentator voturile telespectatorilor?

Apoi tot acum 2 ani, România a luat un loc prost, mai exact locul 3. Piesa Paulei merita locul 1, a fost una din cele mai bune cu care noi am participat la Eurovision. Atunci chiar mi-a plăcut.

Eu înțeleg că România nu participă cu muzică de calitate la Eurovision, iar cei care fac preselecțiile la noi sunt de toată rușinea. Nu poți accepta Mandinga la Eurovision cu piesa lor de 2 10. I-am susținut, doar îs români, dar piesa neah. Zallaleila sau Zabalenga sau cum naiba se numește și-a luat un loc frumos.

Anul trecut la fel. Hotel FM sau AM au luat un loc fruntaș. Au făcut totul atât de frumos încât  Azerbaijan a câștigat.

Eu înțeleg că o țară ca noi sau să zicem Moldova nu este capabilă de a organiza o astfel de finală, dar cum mama naiba se votează?  Spania trebuia să ne lovească cu 12 puncte, căpșunarii au un cuvânt de spus. Italia la fel, tot 12 puncte. Vă vine să credeți că am avut noroc de frații moldoveni?

O altă tâmpenie observată la o astfel de finală. Vecinii votează cu vecinii. Nu mi se pare normal, nu e nimic normal în asta. Toate țările din fosta Iugoslavie au votat între ele, și-au împărțit voturi între ele. Apoi sistemul slavon, Ucraina – Rusia – Belarus – Moldova. Sistemul baltic, Letonia – Lituania – Estonia.

1. Nu înțeleg de ce se mai participă la astfel de concursuri.

2. Când naiba se va duce o trupă bună de muzică să ne reprezinte la Eurovision în finală?

Nu-mi vine să cred că Blaxy Girls participă de câțiva ani.

P.S. Rusia locul 2? Asta e glumă de clasa 1. Vin niște băbuțe cu o piesă de toată jena, o chestie lipsită de respect. Acum alea sunt babe cu bani :)))). Sigur nu aveau ce face acasă.

Hai săriți în capul meu, iar vorbesc fără să știu, iar sunt un ipocrit care vorbește să nu adoarmă.

Zi-mi ce ai pe suflet !

