Asta înseamnă inteligență

Sau nu.

Acum câteva zile mă plimbam cu scumpa mea domnișoară pe aleile parcului din Onești. Nimic nou până aici, de fapt nimic nou pentru mine și din ce urmează. Ne întâlnim totuși cu niște foști prieteni, schimbăm câteva vorbe și stăm la o țigară. Lângă noi, un grup de mimoze dinastea, ciupercuțe apărute după ploaie, roackerițe de astea care cunosc totul. Și cum îmi place mie să mă bag în seamă și să știu totul…. am auzit următoarea discuție. Fetelor, eu înțeleg că voi nu aveți o viață și înțeleg că sunteți ținute de părinți în casă legate de calorifer cu cartea în față – da măcar când ieșim afară mai schimbăm și noi placa.

Tipa x : Tu fată? Nu o să-ți vină să crezi cu ce medie a terminat y-seasca.

Tipa z : cu cât?

Tipa x : Cu 9.62.

În momentul ăla toate fetele au început să râdă. N-am înțeles motivul până când….

Tipa z : cum fată să ai media 9.62?

Tipa x : Păi nici nu vreau să mă gândesc la ce mi-ar fi făcut ai mei dacă aș fi ajuns cu media asta acasă. Acum serios, fata aia nu e conștientă? Ce o să facă la liceu?

Și iar încep să râdă. Și râdeau de y-seasca, Alexandra cred că o chema, rădeau cu poftă. Eu încercam să trag niște linii, să văd și eu de ce naiba râdeau – dar normal, am lăsat totul baltă.

Mai cunosc din vedere niște pipițe de astea și am impresia că dau bacul anul ăsta sau intra în clasa a 12-a. Dar nu asta e important. Pe alea când le auzi, că rar le vezi – stau toată ziua în casă, le auzi vorbind numai în limba engleză. Îs de pe undeva de la Cantemir și e normal, elita Oneștiului – vai doamne. Vorbesc ele o limba engleză fluentă și de acolo mă(felicitări, bravo lor), dar ele fac glume despre logaritmi, derivate, legea lui Ohm, fizică cuantică etc etc. Știți cum sună? Îl știți pe Sheldon?

Înțelegeți?

Eu înțeleg că sunteți inteligente sau că vreți să păreți inteligente, dar pana mea, voi nu aveți o viață?

Zi-mi ce ai pe suflet !

