N-avem plăcinte

Azi mă plimbam liniștit prin oraș, un obicei rar din partea mea(știți foarte bine).

Ajung la o patiserie și mi se face poftă de niște croasante/plăcinte cu brânză. Intru, cucoana stătea de vorba la telefon. Am ajuns al doilea, în fața mea o bătrânică….

Cucoana : Două minute!

Bătrâna : Bine maică!

Eu priveam, nu aveam ce face. Oricum mă plictiseam, dar tare salivam după plăcintele din raft, erau calde și miroseau bine tare. Așa ca poalele în brâu de la mama de acasă.

Și stăteam, stăteam și aia nu termina de vorbit la telefon. Să nu credeți că erau probleme existențiale la gura ei de dezbătut, ci vorbea cu unu Florea(am reținut numele) și îi spunea o rețetă de zacuscă. În spatele meu, lumea se aduna. Era coadă în tot magazinul și aia nu se sinchisea să închidă. Râdea, glumea, etc etc.

Bătrâna : Maică, trebuie să vină poștasul. Vreau și eu o pâine.

Cucoana : Mdea. Hai că te sun eu, că am clienți.

Bătrâna : Ce babuță? Nu poți aștepta?

Eu mă uitam la ea, uimit de prostia ei și uimit de cum dădea vina pe altcineva. Ea vorbise la telefon 10 minute, timp în care noi am așteptat ca fraierii. N-am zis nimic, să știți, dacă asta credeați și chiar dacă mă credeși tare de gură. Am tăcut liniștit.

Numai că, unu din spate, un nene venit de la muncă de pe șantier, murdar și dinalea, probabil rupt în gură de foame, zice….

Muncitorul : Păi te bag în pizda mă-tii și îți calc telefonul în picioare. Da la ce pizda mă-tii ești pusă acolo? Să vorbești la telefon?

S-a speriat cucoana și acum servea ca pe front.

Eu : Două plăcinte cu brânză vă rog.

Cucuoana :  Nu avem plăcinte cu brânză.

Eu : Cum doamnă?

Cucoana : Vrei altceva?

Eu : Doamnă, da alea ce-s? Scrie mare că-s plăcinte.

Cucuoana zâmbind cât de proastă e : Îmi cer scuze, am uitat că avem așa ceva.

Eu tot stau și mă gândesc așa, de unde atâta lene în oamenii ăștia. Toată lumea vrea bani, dar la muncă frate, nu sta și fute menta la muncă. După poți vorbi și cu d-zeu, îți va da el rețete de zacuscă până nu-ți mai trebuie.

One comment

  1. Tot respectul pt muncitor🙂

Zi-mi ce ai pe suflet !

