Omul care se respectă, nu uită de unde a plecat

Am să încep articolul cu o întâmplare.

Eram mai mititel și mergeam la fotbal ca orice copchil de la vremea respectivă. Aveam 14-15 ani, eram visător și plin de bani :)). Pe terenul școlii venea și un băiat care na, nu-l ajuta foarte mult situația financiară. Omul lucra cu vacile, oile, câmpul și mirosea tot timpul a bălegar. Să nu zic că venea și în cizme, cizme pline de balegă.

După ceva timp, tipul pleacă în Anglia. Revine după 2 ani de zile, cu mașină puternică(ca orice cocalar care se respectă). Fițe, treburi, nu balegă nu nimic. Miros de parfum ieftin, țoale noi și toate cele. Așa ne găsim pe teren, la un fotbal, el având acum teniși de sport, fumând țigări scumpe și nu Winchester la bucată așa cum obișnuia.

Și omul o început să-și dea cu fițe, că el e șmecher și a început să râdă de unul că avea papucii rupți.

Cocalarul : Ce mă, n-ai bani să-ți cumperi papuci?

Așa se uită tot. De aici îți dai seama că prostia e periculoasă.

Eu rămân la părerea că dacă te respecți, oriunde te-ai duce, oricum ai ajunge, cu toți banii de pe lumea asta, atunci rămâi ce ai fost. Înțeleg că atunci când dai de bani îți cumperi lucrurile pe care nu ți le-ai permis în veci, ieși în oraș să mănânci etc. etc. Dar nu te dai mare că tu ești așa și pe dincolo.

Singura chestie la care trebuie să te gândești atunci când dai de bine : Oricând, totul se poate termina. Oricând poți pierde tot, dar nu tot, absolut tot. Atunci ce faci?

Așa continuăm cu oamenii care pleacă undeva cu diverse activități. Majoritatea uită de cei de acasă, de cei cu care au copilărit, de cei cu care s-au simțit bine, de cei care au avut ceva de zis în clădirea viitorului.

 De ce să faci asta? Mi se pare o idioțenie, o prostie cruntă. Roata se învârte pentru toți, iar pentru greșelile făcute există  pedepse. Absolut toți plătim pentru greșelile noastre. Așa și eu, acum îmi primesc pedeapsa pentru greșelile mele, pentru ce am făcut eu. Timpul va rezolva totul și roata se va învârte în favoarea mea și defavoarea altuia. Trebuie un echilibru.

Dacă te respecți, rămâi același om.

Zi-mi ce ai pe suflet !

