Și iar amendă

Ăștia nu mă iartă niciodată. Ăștia de la transportul în comun mă amendează ca fraierii – ei nu înțeleg nimic și habar n-au că au stații în locuri de unde tonetele de bilete se închid la ora 16.00.(ați auzit bine).

Veneam în seara asta spre casă. Totul bine și frumos, urc în autobuz, mă fac că scot un bilet de autobuz din buzunar și mă foiesc pe lângă validator. Văd doi indivizi, (autobuzul deja plecase), ce se uitau la mine insistent. Mă uitam și eu dar nu schițau nimic. Merg o stație, două, trei timp în care probabil ăștia au făcut ceva fără să văd eu. De ce zic asta? Că la stația cu numărul 4 urcă doi jandarmi. Normal, așa mi se întâmplă mie. Eu trebuia să cobor la stația 5. Când am văzut jandarmii, am zis, asta e, încă una.

Se ridică indivizii ăia doi și vin spre mine.

Controlorul 1 : Bună seara. Îmi arătați și mie biletul sau legitimația de călător?

Eu : Nu am! În gândul meu eram amuzat tare. Mă durea fix în fund.

Controlorul : Poftim? Dar cum să n-ai?

Eu(nu am mai rezistat și am început să râd) : Pur și simplu. N-ați mai văzut?

Controlorul : Păi de ce nu ți-ai luat?

Eu: Păi pentru două stații, mai dau și 1.8 lei? O grămadă de bani.

În acest timp, cei doi jandarmi au venit lângă mine. În gândul meu : nu vedeți în pana mea că dunt mititel și una îmi trebuie că adorm? Mai urma să vină forțele speciale.

La stația 5.

Jandarmul : Te rugăm să ne însoțești afară.

Eu : Bine!

Controlorul 1 : Va trebui să plătești un bilet cu supra taxa. Adică 5 lei.

Eu : Trebuie? De ce mai trebuie dacă m-ați dat jos din autobuz și practic eu am ajuns acasă.

Controlorul : Caută te rog 5 lei și ai scăpat.

Eu : Da nu am nene(aveam, aveam chiar mult mai mult). Chiar nu am.

Jandarmul : Atunci îți vom face un proces verbal.

Eu : Foarte bine.

Controlorul : Un buletin de identitate.

Eu : Nu am!

Controlorul : Mergem până la tine acasă să ne dai datele.

Eu : Dar eu nu-s de aici. Ce date să vă dau? Eu vă zic nume, prenume, cnp nu știu, xc nici atâta și adresa de acasă.

Scriu ăia acolo, și unul din jandarmi….

Jandarmul 2 : De ce ești obraznic și nu vrei să faci cum îți zic domnii?

Eu : Dar nu sunt obraznic. Pur și simplu nu am de ce să plătesc un bilet de 5 lei. Cu 5 lei fac cu totul altceva.

Jandarmul 2 : Bine. Semnează procesul verbal.

Eu : Nu semnez nimic.

Jandarmul 1 : Dar ești obligat să faci asta.

Eu : Unde scrie? Unde scrie că sunt obligat? Aduci legea să văd și eu, pe urmă semnez.

Jandarmul 1 : Mă băiatule, vezi cum vorbești.

Eu : În primul rând, eu v-am vorbit cu d-stră, asta v-aș ruga să faceți și d-stră, nu cu băi băiatule. În al doilea rând am dreptate și am tot dreptul să nu semnez amenda. Trimite prin poștă, cum doriți, nu mă interesează asta.

Controlorul 1 : Lasă bă George, că-i trimitem amenda acasă. Hai să mergem că vine autobuzul.

Eu : Mulțumesc!

Jandarmul 1 : Vezi să nu te mai prind că mergi fără bilet că ne supărăm.

Eu : Bine șefu.

Acum sincer nu știu dacă mi-a dat amendă, dar sincer nu am dat cnp, prin stație nu m-au dat să vadă dacă eu sunt. Dacă mi-a dat, asta e.

2 comments

  1. ba esti tare de tot…eu n-as putea sa am in mine tupeul asta…m-as pierde repede

  2. hehe, imi luai 20 de lei asta vara cand am venit in cluj la admitere..
    aseara era sa o ard iara , noroc ca la luat pe colegu de camera:)) si pe mn ma uita si mersei mai departe… ii dadu 50 de lei amenda adica 25 de lei pe loc…
    asta e …oricum vad ca in ultima perioada au marit controalele.. din 8 autobuze cat am luat pan acu in 7 au fost controale… asta astept sa imi vina omnipasu ca nam sa dau de fiecare data 3.5 lei pe un bilet cu 2 calatorii…

Zi-mi ce ai pe suflet !

