Post de analfabet pentru cei care vorbesc în dume

*Din start vă spun că acest post este un pamflet, un post în care vreau să arăt că unii se cred deștepți atunci când deschid gura și încearcă să arate cultura lor prin cuvinte sofisticate pe care nici ei nu le înțeleg.

Ieri citeam blogosfera orașului nostru, renumitul Onești, unde toți sunt bloggeri, toți sunt deștepții internetului, toți o ard interesant și toți scriu cel mai bine. Aici la noi în Onești, pirații internetului știe tot, ei nu vrea să lase totul neatins. Cine înțelege ceva din ce am scris până aici să fie fericit.

Este extrem de frumos atunci când persoana din fața ta, cu care ai ieșit la o bere, îți spune că x lucru este mirobolant în loc de minunat. Sau exhaustiv în loc de complet. Înțeleg, ok, vreți să păreți inteligenți și că le cunoașteți pe toate, dar ești la o bere mă căcatule. La bere ieși să stai la o palavră, la o bârfă, la o sămânță, la un meci, nu la Spui și câștigi. Și da, atât de analfabet sunt, încât caut orice cuvânt pe net să văd ce înseamnă.

Acest post este o mizerie.

Așa am cunoscut și oameni care îmi vorbeau cu citate atent selecționate, citate din Cioran, Blaga, Stănescu dar nu cu ocazia unei lansări de carte. Nu știu dacă interesează pe cineva aceste lucruri, serios.

Apoi astfel de persoane le găsim și pe forumuri. Da mă, forumuri. Vreți să râdeți puțin? Intrați pe BSR sau ADS, secțiunea forum să vedeți voi acolo copii de 14-15 ani ce vă pun în cap cu discuții filosofice despre creație și toate cele. Vin toți cu dume filozofice cum că viața este crunta căutare a egoului interior și porcării de genul ăsta. Eu înțeleg că generația asta știe mai multe decât știam noi la vârsta lor, dar oricât de multe ai cunoaște, mintea ta încă nu e coaptă și degeaba încerci să filozofezi. Încercări eșuate. Intrați acolo să vedeți toți proștii pământului cum vorbesc în dume.

Vorba unui prieten : atunci când mă trezesc dimineață și mă duc la wc, nu zic, mă duc să-mi las fecalele. Zic simplu, bă, mă cac!

Vorbește așa atunci când cei din jurul tău îți permit asta. Când ești la o lansare de carte, sau când vorbești cu nu știu ce mare gânditor. Nu ieși în spatele blocului la o sămânță cu prietenii tăi cocalari și le spui că “Vom astâmpăra vreodată insomnia umbrelor şi adormi-vom cândva întunericul? Neastâmpărul nopţilor, altuturor nopţilor – prin care respiră mâhnirea şi cazna – a săpat şanţuri în care putrezesc hoiturile amintirii.”. Ori  te bat ăia, ori zic că ești prost.

Am mai zis și o mai zic. Dacă îmi vorbești în dume atunci când mă întâlnesc cu tine pe stradă, îți dau cu pumnul în cap. Simplu!

3 comments

  1. Hai să ne traiască domnu’ ce scrie aşa de bine aici ! Bine zis domnu’ inspector, bine zis!

  2. Deci daca esti la bac si stai langa un amic de bere scrii simplu, ba, ma cac, cu mare placere =))

  3. […] un ultim lucru… imi permit ca postul asta e strict legat de ce zicea Amon despre cum vorbesc oamenii doar ca eu am mers in cealalta […]

Zi-mi ce ai pe suflet !

