Un iubitor de cafea sau cafeaua din viața noastră

Te trezești dimineața rupt în freză. Ce faci? Nici bine nu te ridici din pat și direcția bucătărie, pui un ibric generos de apă la fiert(e cea mai bună cafea de pe lume – aia făcută la ibric) și pe urmă te duci la ritualul de dimineață.

Este o crimă, o frângere de inimă dacă vezi că în borcanul magic nu mai există granule negre. Te pui în genunchi și speri că undeva acolo, în dulap,  mai există un pachet de cafea. Cei care beau cafea știu despre ce este vorba.

Termini ritualul de dimineață și te întorci la bucătărie. Îți faci cafeaua așa cum îți place. Eu prefer să pun două lingurițe de lapte la o sondă de 500. Dă puțină savoare, dar doar puțină. Nu am nevoie de lapte cu cafea (gen tonomatele de cafea care dau pastile cu lapte), eu vreau doar să simt tăria unei cafea bune.

Eu am o măsură să zicem așa. Am pahare de alea de cola, pahare de 500 în care intra un ibric de cafea. Aia e doza cu care încep ziua, doza cu care reușesc să trec peste pragul mort al dimineței.

După ce bei cafeaua, ești gata de drum, de mutat munți, de rostogolit bolovani și de împins vagoane.

Te sună un prieten și te întreabă dacă ieși. Dar nu te cheamă afară, nici la bere, nici la suc. Te cheamă la o cafea. Normal, nu aștepți să treacă două secunde că deja accepți. Te duci să bei o cafea cu x-lescu sau y-seasca.

Te întorci acasă, mănânci și tu ca omul.

Spre seară așa, suni o amică, sau te sună ea pe tine și ieșiți la o cafea. Nu poți ieși la povestit chestii și să bei tequila. Nu, nu poți. Trebuie o cafea și ieși.

Peste tot te lovești de cafea. Parcă totul e făcut din cafea. Din păcate, tovarășul meu de o viață, fratele meu din altă mamă s-a lăsat de cafea. Mișu bea rar cafea. Păcat de el, era băiat bun. A dat bir cu fugiții :)).

Și seara?

Pui un film bun. Pui o ceașcă de cafea și ăla ești.

*Lege la mine : cafeaua de dimineață trebuie să aibă și două țigări(cel puțin) pe farfuriuță.

Zi-mi ce ai pe suflet !

