Gânduri apuse – partea 2

Capitolul I – Moving forward

Cum ziceam în prima parte, timpul le va rezolva pe toate. Sau poate nu este așa. Poate doar noi credem asta și uităm, dar stai – doar pe moment. Da, uităm doar pentru moment.

Unii ridică adevărate monumente în sufletele lor, monumente unde pun toate amintirile frumoase(iluziile mai exact, dar ei nu înțeleg asta, preferă să nu înțeleagă). Așa am încercat și eu acum ceva timp; am ridicat un adevărat templu, cu monumente de toate tipurile. În fiecare monument se afla câte o lădiță pictată frumos, iar înăuntru cu tapițerie de catifea. Dar după câteva ore, ore în care am selectat bunul de cruntul adevăr, am așezat ce a trebuit așezat acolo unde trebuia, mi-am dat seama că totul este și a fost o iluzie. NU! Amintirile și toate lucrurile frumoase pe care le credeam eu că merită loc de cinste acolo în sufletul meu, nu meritau nici măcar privite, sau nici măcar readuse pentru un zâmbet. Nu, alea erau iluzii. Este inuman să te îmbeți cu apa aia rece, apa aia rece de se scurgea printre ele.

Voi, ei, toți…

E un fel de terci, cu toate alea aruncate acolo. Hei, cine a zis că există ceva magnific pe lumea asta? Cine a zis că există oameni cu adevărat reali? Doar vreun fraier fără creier, probabil, un fraier care a scris un căcat de carte după care toți nebunii copy-pastează citate pe Facebook. La dracu cu toate citatele voastre de doi bani.

Nu știu cum să zic mai exact așa. Acum pot spune doar că regret acești 4 ani în care nu mi-am trăit studenția așa cum ar fi trebuit. La dracu cu toate sentimentele, serile cu trandafiri și masaje, dragostea făcută ore întregi și dușul de dimineață. La dracu cu toate astea. Era simplu, era doar foarte simplu pentru mine. Era atât de simplu. Futeam ce prindeam, dă-le dracu de sentimente la urma urmei. Ce mi-ar fi păsat că o oarecare tipă punea sentiment pe toate balivernele spuse de mine? Te-am futut? NEXT!

Sexul e bun. E superb. Da! Este extraordinar! Deschide mintea.

Capitolul II – Ratatul, viața și banii

I-a plăcut tot timpul calea cea mai ușoară de a face bani. Nu fraiere, nu-i era frică și nu se dădea în lături de la muncă. Prin muncă muți munții.

Pe la 17 ani a lucrat prima dată, plătit. Renova exterioare la apartamente. Foarte bine plătit, țigări, băutură și mâncare la discreție fără să-i taie din salariu. 70 de lei la zi în anul 2006 nu erau chiar un nimic, nu? Și munca era un deliciu, program non-program, 8 dimineața până la 9-10 seara. Singurul lucru pe care și-l dorea atunci când ajungea acasă era doar să pună furtunul pe el și spat’. 6 zile pe săptămână și a trecut timpul.

După asta, a ajuns la concluzia că nu așa vroia să ajungă. Nu așa vroia să-și câștige banul, el nu era și nu e de lopată. De ce nu, un loc cald, undeva într-un mediu mai doritor și de ce nu, la birou.

A trecut vremea și ratatul nostru a mai muncit cu ziua pe unde a mai apucat, ce a mai prins, o lucrare, două, trei, o demolare de casă. Așa își mai câștiga și el seara, mai scotea și el o fată în oraș. Uneori prindea, alteori rata, dar era mulțumit. După ce a luat Bacu, s-a băgat la facultate. Mediu nou, treburi, profesori retardați care nu doreau decât să pună mâna pe banii studenților sau să atingă prospături. Păcat. Prin anul ăla a prins o oportunitate de a face niște bani, puțini desigur, dar bine primiți. S-a apucat de completat formulare pe 20 de bani bucata. Erau scurte, nume, prenume, date personale, adrese și-și mai scotea de o shaorma în oraș împreună cu prietenii lui, bețivanii, prietenii lui de toată stima cu care o ardea dubios în fiecare seară.

După anul 1, s-a angajat la o discotecă. Da, el, tocmai el, lucra la o discotecă. Mai exact ca barman. Acolo a petrecut momente frumoase, a văzut imposibilul la limita lui, a văzut exact ce nu credea. Salariul era mic, dar bașișul era bun, era frumos. Ajungea uneori ca în 4 zile de muncă să-și facă salariul lunar. După ce a plecat de acolo, nu s-a mai angajat. Îi plăcea să facă banii ușor. Realizase că lucrul la patron este un lucru prost plătit și tocmai la cherem.

Este un ratat, probabil, nu zic nu. Mulți îl privesc și îi râd în față că el nu muncește. Muncește, cu capul și face bani.

Nu-l ridic în slăvi, nu am de ce. Poate probabil mai mult, poate să mute munții așa cuma fost învățat de bunul lui tată. Sunt sigur că undeva, cândva, va schimba ceva în bine și va învața la rândul lui pe cineva.

Viața lui nu a fost și nu este strălucită. Pe plan sentimental, a fost tot timpul gâsca înecată. După ce a pierdut ceva, și-a găsit repede răspunsul în alcool, țigări și 2-3 curve. Curve, pentru că asta prindea. El e un băiat așa, nu e chiar frumușel, e acceptabil. După ce vedea    coma, moartea și curvele cum ieșeau pe ușă rând pe rând, se ridica din pat, își aprindea o țigară și își scria memoriile undeva pe laptop.   Memorii îngropate, dezgropate și pierdute.

Lucrurile astea se repetă așa, o lună, două, trei până ajunge să blesteme și să înjure “problema”. După ce-și fute toți nervii, ratatul – pe numele lui de scenă(am folosit “scenă” ca pe o metaforă) bea un gât lung de ceva tare(preferă whiskey), își bagă minunea cu care a fost înzestrat de la mama natură, în tot și merge mai departe. Își va da el seama cândva, că toate astea au fost cărămizi iar bolțarul este după colț.

Capitolul III – Lucrurile mărețe sunt banale

Sfârșit!

Partea III – Aici!

4 comments

  1. “Nu știu cum să zic mai exact așa. Acum pot spune doar că regret acești 4 ani în care nu mi-am trăit studenția așa cum ar fi trebuit. La dracu cu toate sentimentele, serile cu trandafiri și masaje.”

    Asta am zis si eu despre anii de liceu! :))

    1. fuck this shit:)))

      1. Lasa ca poti oricand sa faci alta facutlate si sa traiesti “cum se cuvine” :))

  2. […] Partea II – Aici! […]

Zi-mi ce ai pe suflet !

