Copiii și pâinea cea de toate zilele

Acum câteva zile ieșisem la cumpărături cu niște prieteni. După ce am cumpărat ce trebuie, m-am oprit cu Mișu să mâncăm ceva pe un gărduț. Cum vorbeam noi de cele sfinte, problemele existențiale ale omului modern, ce întâmpina un copil în viața reală și neajunsurile omului de rând, ceva ne-a atras atenția. Băi, pe mine cel puțin, m-a zgâriat pe creier ce mi-a fost dat să văd.

Am mai zis eu : copiii din ziua de azi sunt proști făcuți grămadă. Habar n-au de ei și de ce se oferă.

Două copchile de generală(cred), veneau spre noi și jucau pase cu ceva. Ce credeți că jucau ele în picioare? Exact, o pâine. Și nu veche, nu mucegăită. Probabil cineva a scăpat pâinea pe jos și ele au găsit un mod exemplar de a o întrebuința. Jucau pase cu pâine și râdeau că vitele.

Nu am mai suportat, Mișu deja înghițea în sec bucata de corn pe care o avea și făcea spume.

M-am luat de ele, dar nu le-am înjurat. Deși meritau să le trag și două palme. Dar m-am luat de ele, le-am zis că un om al străzii putea să o mănânce. S-au făcut mici de tot, au lăsat pâine acolo și au trecut pe partea cealaltă a drumului.

Da, ăștia sunt copiii din ziua de azi. Copii care n-au fost pocniți atunci când trebuie. Copii care se joacă cu bricheta deasupra cazanului cu carbit în timp ce fierbe. Copii, copii din categoria : copiii de azi, dezastrul de mâine.

Poate și rugăciunea aia, Tatăl Nostru, poate și aia te învață ceva.

Zi-mi ce ai pe suflet !

