Maşina de cusut Singer NU este o comoară – Atenţie la ţepe!

Erau acum ceva vreme pe net, pe străzi, ziare, anunţuri cu maşinile de cusut Singer vechi. Vă mai aduceţi aminte? Cum era acolo unul care se intitula un cetăţean german provenit din nu-ştiu-ce viţă nobilă şi cum oferă el maxim 70,ooo-80,000 euro pe bucată. Bun, toate bune. De aici toţi au sărit în sus cu gândul că poate aşa mai ies şi ei la liman şi oricum nu au ce face cu maşinile. Aşa au apărut ţeparii.

După câţiva ani…

De câteva zile iar au apărut anunţurile cu cetăţeanul german. Am luat şi eu numărul să văd unde e ţeapa, să văd unde e chichiţa, că nah, era prea frumos să fie adevărat şi doar am 3 maşini Singer vechi, ani 20-30. Bun, am ajuns acasă, am luat seriile la maşini şi am intrat în casă. Sun la nr respectiv :

Cetăţeanul : Alo?

Eu : Guten tag!

Cetăţeanul : Ce vrei mă, poftim?

Eu : Păi în legătură cu anunţul pus pe stâlpi cu maşinile de cusut….

Cetăţeanul : Aaaaa, da! Păi de ce nu mi-ai zis de la început?

Am zis că na, ală e german, să vorbesc şi eu cu omul în germana mea de baltă(să nu zic că n-am făcut atâţia ani de germană la şcoală). Continuăm discuţia.

Eu : Păi am 3 maşini de cusut Singer vechi, două din ele sunt în stare excelentă şi la a 3-a lipseşte cureaua. Dar toate 3 sunt funcţionale. Cât oferiţi?

Cetăţeanul: Vreau să ştiu seriile.

Îi dau seriile de la maşină şi pare la prima impresie foarte satisfăcut de marfa mea. Chiar îmi zice că astea sunt unele serii pe care le căuta de mult, că se bucură că le-a găsit. Am ajuns să fiu aşa, chiar e pe bune?

Cetăţeanul : Da, sunt foarte bune. Dar numai că mai trebuie ceva.

O da, acum începe.

Eu : Ce mai trebuie?

Cetăţeanul : Am nevoie şi de perechea la maşina aia. Îţi dau numărul unui prieten care are pereche la maşina ta şi vorbeşti cu el. Apoi mă suni iar.

Se referea la maşina fără curea.

Eu : Păi ar trebui să mă intereseze acest lucru? D-stră aţi spus că vreţi maşini şi le cumpăraţi. Ce mă interesează că aveţi nevoie de pereche? Vă dau alea două, sunt în stare excelentă şi sunt pereche. Ce aveţi nevoie de altceva?

Cetăţeanul : Păi le cumpăr pe toate 3. Aşa că îmi trebuie şi perechea. Sună acolo şi vorbeşte cu omul.

Cu gândul să văd unde se ajunge cu toată treaba asta, sun să văd.

Cetăţeanul 2 : Alo?

Probabil că făcea mâncare sau spăla vase că se auzeau vasele cum pocneau pe acolo.

Eu : Bună ziua. Am numărul d-stră de la cetăţeanul x şi mi-a spus că are nevoie de pereche la o maşină.

Şi aici începe frumuseţea ţepei măreţe. Până unde îi duce mintea pe unii. Răspunsul cetăţeanului este oarecum şocant, având în vedere că nu ştia când am vorbit cu cel din anunţ, habar nu avea ce serie aveam eu, ce vechime are maşina – nu ştia nimic mai exact.

Cetăţeanul 2 : Păi am o maşină Singer, cum ai tu. Dă-mi 5000 euro pe ea şi e a ta.Eu : Păi cum să dau atâţia bani pe o maşină de cusut?

Cetăţeanul 2 :  Păi colecţionarul respectiv oferă foarte mult pe maşină. Ce contează 5000 euro pe lângă cât primeşti tu?

Eu : Bun, păi haideţi că vă sun în câteva minute pentru că trebuie să mă decid.

Sun iar pe primul cetăţean.

Eu : Alo!

Cetăţeanul : Da? Ai vorbit cu el?

Eu : Da, am vorbit. Doar că mi-a cerut 5000 euro pe maşina lui.

Cetăţeanul : Păi du-te, cumpără maşina de la el şi apoi mă suni, ca să vin să ţi le cumpăr.

Şi atunci mi-a picat fisa unde e ţeapa.

Eu : Păi de ce să cumpăr eu maşina aia? Ce rost are să fac asta? De ce nu o cumpăraţi d-stră? La câţi bani îmi oferiţi mie pe 3 maşini, ce contează 5000 euro? De ce nu o cumpăraţi d-stră?

Şi la punctul ăsta, domnul cetăţean îmi închide în nas. Nu ştiu dacă ştiţi, dar nu suport să mi se închidă în nas. Indiferent cine eşti. Sun iar, şi sun, şi sun, şi sun…… nimic. Încerc de pe alt număr şi….

Cetăţeanul : Alo, da?

Eu : De ce mi-ai închis nene? Păi eu vreau să fac afacerea şi tu îmi închizi? Doar te-am întrebat de ce nu cumperi tu, atât!

Cetăţeanul : Pui prea multe întrebări. Ce e aşa de greu de înţeles? Cumpără de la prietenul meu maşina şi apoi mă suni.

Eu : Păi cum mă nene să fac aşa ceva?

Şi iar îmi închide.

Voi v-aţi prins de ţeapă?

De ce aş cumpăra o maşină  de 5000 euro? Să mă lase cei care cred în miturile maşinilor Singer din perioada interbelică. Nu e nimic mai mult decât un mit. Aveţi grijă la ţepe şi cu cine vorbiţi. Unii doar din asta trăiesc, unii sunt prostiţi de astfel de oameni. Sunt vârstnici care pică foarte uşor în ţepe de genul ăsta.

Acum na, dacă pe o maşină de cusut primesc atâţia bani, pe un fier de călcat pe cărbuni din anii 1800 şi ceva, cât primesc? =)))))))

Aveţi grijă la ţepe. Cred că mă apuc de căutat ţepe :)).

Zi-mi ce ai pe suflet !

